آشنایی با بانکداری شرکتی بانک اقتصاد نوین
بانک اقتصاد نوین به عنوان نخستین بانک خصوصی جمهوری اسلامی ایران همواره منادی یک بانک نوین برای زندگی نوین بوده است. در همین راستا و متناسب با اتخاذ استراتژی های رقابتی و رو به رشد بانک و تلاش مستمر و تعهد همیشگی به ارزش آفرینی، کشف و پاسخگویی به نیازهای مشتریان، اقدام به طراحی و پیاده سازی ساختار بانکداری شرکتی و ارایه راهکارهای جدید بانکی نموده است.
هم اکنون درگاه بانک اقتصاد نوین را نیز میتوانید با عضویت در درگاه پرداخت بانک ePayBank.ir و فعالسازی حساب کاربری خویش برای سایت خویش میتوانید داشته باشید.ایجاد معاونت های بانکداری شرکتی، خرد و مدیریت بانکداری اختصاصی که نشان از تغییر رویکرد ( وظیفه محوری ) به ( مشتری محوری ) است نقطه عطف و تمایز این ساختار نسبت به ساختارهای گذشته و مشابه در دیگر بانک های کشور است. از سوی دیگر تمرکز حاصل از این سازماندهی مجدد نویدبخش ایجاد تمایزهای مزیت آفرین برای مشتریان گرامی بانک است.
بانکداری شرکتی به عنوان شیوه ای شناخته شده در نظام بانکداری جهانی، با هدف ایجاد ارتباط و تعامل بیشتر با مشتریان هدف خود، براساس تشخیص نیازها و خواسته های آنها، ماموریت دارد تا راه حل های جامع ، یکپارچه و خاص خود را در کنار ارایه خدمات متنوع بانکی با کیفیت، سرعت و دقت بسیار به مشتریان ارایه نماید.
بانکداری شرکتی:
یکی از شیوه های پذیرفته شده بانکداری در تمامی بانکهای دنیا ، بانکداری شرکتی یا Corporative Banking است. در این شیوه از بانکداری کلیه خدمات مورد نیاز اشخاص حقیقی و حقوقی ( شرکتهای کوچک و متوسط و شرکت های بزرگ و کلان ) ارایه می گردد.
بانکداری شرکتی تلاشی فراگیر برای تمرکز بر نیازهای مشتریان شرکتی و خلق راه حلهای بانکی و مالی متناسب برای پاسخگویی موثر و دقیق به آنها است. در بانکداری شرکتی علاوه بر ارایه خدمات تسهیلات و تعهدات، مدیریت دریافت ها و پرداختها و …، خدماتی مانند مدیریت ریسک، مدیریت نقدینگی، روش های تامین مالی و خدمات مشاوره ای نیز به مشتریان بانکداری شرکتی ارایه می گردد.
تدابیر اندیشیده شده در نظام بانکداری شرکتی به گونه ای است تا تمامی نیازهای مالی و بانکی یک کسب و کار ( فردی یا شرکت ) توسط مدیر حساب تعیین شده در قالب خدمات و محصولات قابل ارایه به بهترین، سریعترین و دقیق ترین شکل ممکن پاسخ داده شده و بدون نیاز به حضور در شعب بانک راه حل های متنوع و اثر بخش برای کمک به رشد و شکوفایی کسب و کار مشتریان در اختیار آنها قرار می گیرد.
اهداف و خط مشی ها :
- پیشتازی و نوآوری در ارایه محصولات و خدمات کامل و متنوع بانکی در حوزه بانکداری شرکتی با هدف ارزش افرینی بیشتر برای مشتریان
- افزایش سرعت، دقت و کیفیت در ارایه خدمات مورد نیاز مشتریان شرکتی
- کمک به کسب و کارها برای رشد و توسعه از طریق مدیریت منابع مالی
- بهبود ارتباطهای کاری سازنده و یادگیرنده
- فراهم آوردن امکان ارایه خدمات تخصصی و اختصاصی به هریک از مشتریان شرکتی
- بهینه سازی ترکیب دارایی ها و بدهی های مشتریان شرکتی به منظور مدیریت ریسک
- انجام مشاوره های تخصصی در حوزه های بازاریابی، حقوقی، مالیاتی و ….
مشتریان بانکداری شرکتی :
کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی با استناد به صورت های مالی حسابرسی شده که دارای فروشی بیش از 50 میلیارد ریال در سال هستند و یا حداقل 30 میلیارد ریال تسهیلات استفاده نموده و یا می نمایند و یا دارای منابع بیش از 50 میلیارد ریال می باشند، در زمره مشتریان بانکداری شرکتی قرار می گیرند. شرکت های جدیدی که در آستانه شروع فعالیت قرار دارند با توجه به صنعت، سرمایه اولیه و برنامه های توسعه ای و رشد، بازارها و …. بررسی شده و براساس پیش بینی فروش طی 3 سال آتی در طبقه بندی فوق قرار می گیرند. بانکداری شرکتی خدمات خود را با هدف همراهی و کمک به شرکتهای مذکور برای تحقق اهداف توسعه ای ارایه می نماید.
مدیران حساب
مدیر حساب Account Manager فردی است کارازموده و مسلط به امور بانکی که از میان کارشناسان نخبه بانک براساس ویژگی های رفتاری و شخصیتی، دانش، تجربه و خلاقیت، انتخاب و متناسب با نوع، حوزه فعالیت، اندازه شرکت و …. برای ارایه خدمات به مشتریان بانکداری شرکتی آموزش دیده و به خدمت گرفته می شود. به طور کلی اهم وظایف و مسئولیت های مدیر حساب معرفی شده به شرح ذیل می باشد:
- رابط شرکت و بانک برای هماهنگی و ارایه کلیه خدمات بانکی
- هماهنگ کننده کلیه نشست ها و جلسات مشترک
- همراه در جلسات و نشست های تجاری شرکت با هدف تسریع و تسهیل در دریافت خدمات بانکی
- کانال ارتباطی برای انعکاس کلیه نیازها، درخواستهاف انتقادها و پیشنهادها
- انجام کلیه مراحل اجرایی از مرحله درخواست خدمات تا حصول نتیجه، شامل اخذ درخواست، مدارک و مستندات، تشکیل پرونده، پیگیری و اخذ مصوبات و رجوع به شعبه برای اجرای ان بدون نیاز به حضور فیزیکی ابوالجمعی شرکت
- تهیه و تدوین برنامه حساب Account Plan شامل نیازسنجی به منظور ارائه محصولات و خدمات در راستای اداره و رشد کسب و کار مشتری در طول سال مالی
خدمات بانکداری شرکتی
- ارایه انواع تسهیلات ارزی و ریالی
- ارایه انواع خدمات ارزی ( گشایش اعتبارات اسنادی، صدور حواله جات ارزی و … ) خاص هر شرکت
- صدور انواع ضمانتنامه های ارزی و ریالی
- ارایه انواع خدمات مربوط به اوراق بهادار مانند اوراق مشارکت، اوراق گواهی سپرده خاص، صکوک و ….
- ارایه انواع خدمات لیزینگ بیمه، کارگزاری و صرافی از طریق شرکت های تابعه بانک
- مدیریت اسناد دریافتنی و پرداختنی شرکت
- ارایه خدمات مربوط به نقل و انتقال آسان و سریع وجوه یا توجه به حجم گسترده تبادلات مالی میان شرکت و ذینفعان و مشتریان
- ارایه خدمات مشاوره در خصوص مدیریت نقدینگی شرکتها
- ارایه خدمات مشاوره در خصوص مدیریت انواع ریسک شرکت ها
- ارایه انواع خدمات بانکداری الکترونیکی به منظور تسهیل و تسریع در انجام امور بانکی
- ارایه خدمت اعتبار در حساب جاری
- ارایه مشاوره های تخصصی در زمینه های سرمایه گذاری، حقوقی، بازرگانی، مالیاتی و …
- مشارکت در تامین سرمایه طرح ها و پروژه های شرکت
- ارایه خدمات مربوط به مدیریت سرمایه های شرکت در بازارهای مالی
دریافت خدمات :
برای دریافت خدمات بانکداری شرکتی کافی است با یکی از دفاتر بانکداری شرکتی تماس حاصل فرمایید. این دفاتر، بخش های مستقل کاری زیر نظر مدیریت امور بانکداری شرکتی هستند که به منظور ایجاد ارتباطات و تعاملات کاری با مشتریان در مناطق جغرافیایی تعیین شده، مستقر و به ارایه خدمات تخصصی اشتغال دارند. این دفاتر با همراهی شعب مشخص شده برای هر دفتر تمامی خدمات را برحسب اولویت و خواست مشتریان و از طریق مدیران حساب Account Manager اختصاص یافته به هر شرکت، بدون نیاز به حضور فیزیکی در بانک ارایه می نمایند.
برای اطلاع از تلفن ، نمابر ، نشانی ، مد پستی و پست الکترونیکی دفتر بانکداری شرکتی در تهران میتوانید از بخش تماس با ما درگاه پرداخت ePayBank.ir بهره مند شوید و درخواست خود را ارسال نمایید تا نسبت به ارایه اطلاعات اقدام شود.
هم اکنون درگاه پرداخت ePayBank.ir درگاه اقتصاد نوین را برای پذیرندگان خویش ارایه می دهد
- اینترنت بانک اقتصاد نوین (15)
- اقتصاد نوین انتقال وجه (10)
- انتقال وجه اینترنتی اقتصاد نوین (10)