این روزها بانک ها به دلیل پخش تیزرهای تبلیغاتی از تلویزیون مورد انتقادات شدید واقع می شوند، اما نکته ای که کمتر بدان توجه می شود، این است که آیا این بانک ها هستند که برنامه های تبلیغاتی ( تیزرهای تبلیغاتی و آنونس های رادیویی ) را می سازند یا شرکت های تبلیغاتی؟ بدون تردید، دانش تبلیغات در ایران به صورت آکادمیک رشته ای جوان است و تاکنون چند بهار بیشتر از عمر آن سپری نشده است و تقریبا تمام کتب و منابع موجود هم ترجمه ای از نویسندگان مغرب زمین است. با وجود این، تبلیغات به روش سنتی در ایران قدمتی دیرینه دارد و هم اکنون تعدادی شرکت های تبلیغاتی همچون آگهی و تبلیغات آگهی شهر من MyCityAd.ir با امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در عرصه تبلیغات حضور دارند که البته روز به روز بر تعداد سایتهای فعال در زمینه آگهی افزوده می گردد.
بدون تردید، یک تبلیغ بانکی – چه رادیویی و چه تلویزیونی – باید از تاثیرگذاری لازم برخوردار باشد و خود را در بین تبلیغات دیگر جای دهد. سپس باید ارتباط خود را با مخاطب برقرار سازد. در عین حال، تبلیغ خدمات بانکی، باید ان خدمات را به نحو موفق و درست معرفی کند. هدف باید این باشد که در بین ازدحام و شلوغی فکر آدم ها نفوذ کرده و برای عرضه پیام تبلیغاتی توجه مخاطب را به خود جلب کند، در غیر اینصورت، بخت آنکه برقراری ارتباط تاثیر مطلوب خود را بگذارد، اندک است.
ارایه خدمات درگاه پرداختePayBank.ir برای وب سایتهای آگهی ، تبلیغات ، نیازمندی در سراسر کشور در سریعترین زمان ممکن و با بهترین پشتیبانی فنی و مالی برای وب مستران ایرانی
در گذشته تلقی از تبلیغات در قالب آگهی های تجاری بود که به صورت میان برنامه های کوتاه تلویزیونی یا رادیویی پخش می گردد، اما به مرور زمان با گسترش فضای رقابتی و نیاز به حفظ موقعیت سازمانها و شرکت ها، این گستره تعریف، دستخوش تغییر گردیده و معرفی درست خدمت یا محصول مورد نظر با هدف تشریح جایگاه، معرفی توانمندی ها و تبیین موقعیت منحصر به فرد آن در ارایه خدمات یا محصول به مشتریان، به عنوان معیار کلان یک تبلیغ موفق به حساب می آید. در حوزه بانکی کشور نیز به رغم سابقه نسبتا طولانی فعالیت، بهره گیری از روش ها و الگوهای سنتی هنوز هم بر بیش تر فعالیت های بازاریابی و تبلیغات سایه گسترده است، به گونه ای که به اذعان کارشناسان این حوزه، نداشتن تخصص، عدم استفاده از تحقیقات در تبلیغات، ناآگاهی از نیازهای مشتریان شبکه بانکی، عدم توجه به عنصر خلاقیت در تبلیغات، عدم ایجاد تمایز در فعالیت های تبلیغاتی، استفاده از موضوعات تکراری و یکسان، از جمله عمده ترین شعف های تبلیغات بانکی کشور محسوب می گردند.
البته ضعف در تبلیغات، منحصر به تبلیغات بانکی نیست و به طور کلی، شامل تمام فعالیت ها و صنایع مختلف می شود و شاید علت این که این شعف بیشتر در بانک ها مشهود است، تعداد و تعدد و تشابه زیاد و خصوصا تمرکز زیاد بر روی حساب های قرض الحسنه است که باعث خستگی و دلزدگی مخاطبان می شود و از طرفی هم تعداد پخش برای یک برنامه بدون اینکه هیچ تغییری در طی زمان بر روی آن انجام شود، از جمله علت های شعف تبلیغات می باشد.
با وجود همه این شعف ها، طی سالهای اخیر شاهد تبلیغات مناسب بانک ها نیز بوده ایم. تبلیغات بانک های خصوصی مانند پارسیان، مخصوصا بیلبوردهای اولیه و ابتکارات انجام شده در روزنامه ها به مناسبتهای مختلف، تبلیغ جدید سرمایه در ابتدای سال گذشته برای معرفی و ورود به بازار، همچنین تبلیغات بانک های دولتی مانند بانک ملت در زمینه حساب های قرض الحسنه که ابتکار جالبی در نوع خود به شمار می آید و همچنین کاربردهای متنوع دستگاه های ATM توسط بانک کشاورزی و نحوه استفاده از آن، از جمله مواردی محسوب می گردند که با تبلیغات روزمره و رایج متفاوتند و در واقع، یک جهش در زمینه تبلیغات بانکی محسوب می گردند.
نکته مهم دیگر اینکه اگرچه به ظاهر خدمات شرکت های مطرح تبلیغاتی به لحاظ قیمت بالاتر است، اما در واقع، هزینه های اصلی مربوط به پخش است و هزینه های یک کار خوب در مقایسه با هزینه پخش بسیار اندک می باشد. پس بهتر است به جای تعداد پخش بیشتر، کیفیت ارایه را افزایش دهیم و اثرگذاری پیام بیشتر شود.
تبلیغات بانکی هم اکنون بیشتر بر محور رسانه هایی مانند تلویزیون، رادیو و مجلات استوار است و شاید ایجاد تنوع و توزیع موارد و استفاده از سایر رسانه ها به دلیل شیوه ارایه متفاوتشان، موجب تغییر در نگرش مردم نسبت به تبلیغات بانکی شود.
ارایه درگاه پرداخت بانکی برای وب سایت های آگهی ، تبلیغ ، تبلیغات و نیازمندی های رایگان توسط درگاه پرداخت ePayBank.ir همراه با آموزش راه اندازی و پیاده سازی و کد نویسی در وب سایت
ارایه درگاه پرداخت بانکی برای صاحبان حساب در بانک کشاورزی،بانک پارسیان، بانک سرمایه و…