اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﻫﺎی رﻗﺎﺑﺘﯽ
ﻃﺒﻖ ﻧﻈﺮ ﻣﺎﯾﮑﻞ ﭘﻮرﺗﺮ در ﺳﻪ زﻣﯿﻨﻪ ﻗﺎﺑﻞ ﺑﺮرﺳﯽ اﺳﺖ.
ﮔﺎﻫﯽ ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎ ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﺷﺮاﯾﻂ وﯾﮋه ای ﮐﻪ دارﻧﺪ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﻗﯿﻤﺖ ﺗﻤﺎم ﺷﺪه ی ﮐﻤﺘﺮی از دﯾﮕﺮان داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ و ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ دﻟﯿﻞ دارای ﺗﻮان رﻗﺎﺑﺖ در زﻣﯿﻨﻪ ی ﻗﯿﻤﺖ ﮔﺬاری اﻧﺪ. در ﻣﻮاردی ﻧﯿﺰ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ﺗﻮان رﻗﺎﺑﺘﯽ ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎ ﻧﺎﺷﯽ از ﻣﺘﻤﺎﯾﺰ ﺑﻮدن ﻫﺮ ﯾﮏ از ﻋﻨﺎﺻﺮ آﻣﯿﺨﺘﻪ ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ﺑﺎﺷﺪ. ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻣﺘﻤﺎﯾﺰ ﺑﻮدن ﻧﻮع رﻧﮓ، ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻨﺪی، ﻇﺎﻫﺮ و ﻣﺪل، ﺧﺪﻣﺎت ﭘﺲ از ﻓﺮوش، ﻗﯿﻤﺖ و ﺷﯿﻮه ی درﯾﺎﻓﺖ آن، ﮐﺎﻧﺎل ﻫﺎی ﺗﻮزﯾﻊ و ﻧﻮع ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت. ﻫﻤﯿﻦ ﻋﺎﻣﻞ ﺑﺎﻋﺚ ﺟﺬب اﻧﻮاع ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﻣﯽ ﺷﻮد و ﺳﻬﻢ ﺑﺎزار ﺷﺮﮐﺖ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ رﻗﺒﺎ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻣﯽ ﺷﻮد. ﺳﻮﻣﯿﻦ اﺳﺘﺮاﺗﮋی رﻗﺎﺑﺖ را ﻣﯽ ﺗﻮان در ﻧﻮع اﻧﺘﺨﺎب ﺑﺎزارﻫﺎ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﮐﺮد ﮐﻪ آن را “ﺑﺎزار ﮐﺎﻧﻮن” ﻣﯽ ﻧﺎﻣﻨﺪ؛ﯾﻌﻨﯽ اﻧﺘﺨﺎب ﺑﺨﺸﯽ از ﺑﺎزار و ﻧﻔﻮذ ﻋﻤﯿﻖ در آن.
با درج آگهی در سایت آگهی و تبلیغات نیازمندی آگهی شهر من بنشانی MyCityAd.ir در موتورهای جستجو همچون Google,Bing,Ask,Yahoo,… در صفحات نخست جستجو دیده خواهید شد.
برخی از رتبه های سایت آگهی و نیازمندی آگهی شهر من در Bing.com اعلان می گردند:
درج نیازمندی دیجیتال :: سایت MyCityAd.ir رتبه 1 صفحه 1 نتایج جستجو Bing.com می باشد.
درج تبلیغات دیجیتال :: سایت MyCityAd.ir رتبه 1 صفحه 1 نتایج جستجو Bing.com می باشد.
درج تبلیغ دیجیتال :: سایت MyCityAd.ir رتبه 1 صفحه 1 نتایج جستجو Bing.com می باشد.
درج آگهی دیجیتال :: سایت MyCityAd.ir رتبه 1 صفحه 1 نتایج جستجو Bing.com می باشد.
تحقق رتبه یک موتورهای جستجو همچون Bing.com یک رویا برای سایت MyCityAd.ir نیست ، یک حقیقت محض می باشد. با درج آگهی در سایت تبلیغات آگهی آگهی شهر من MyCityAd.ir آگهی شما در صفحه نخست Google,Bing خواهد بود.
درج تبلیغات صنعت :: سایت MyCityAd.ir رتبه 1 صفحه 1 Bing.com می باشد.
درج تبلیغ صنعت :: سایت MyCityAd.ir رتبه 1 صفحه 1 Bing.com می باشد.
درج نیازمندی صنعت :: سایت MyCityAd.ir رتبه 4 صفحه 1 Bing.com می باشد.
درج آگهی صنعت :: سایت MyCityAd.ir رتبه 3 صفحه 1 Bing.com می باشد.
درج نیازمندی خدمات :: سایت MyCityAd.ir رتبه 1 صفحه 1 Bing.com می باشد.
درج تبلیغ خدمات :: سایت MyCityAd.ir رتبه 1 صفحه 1 Bing.com می باشد.
درج تبلیغات خدمات :: سایت MyCityAd.ir رتبه 2 صفحه 1 Bing.com می باشد.
درج آگهی خدمات :: سایت MyCityAd.ir رتبه 4 صفحه 1 Bing.com می باشد.
درج تبلیغات هتل :: سایت MyCityAd.ir رتبه 1 صفحه 1 Bing.com می باشد.
درج تبلیغ هتل :: سایت MyCityAd.ir رتبه 1 صفحه 1 Bing.com می باشد.
درج آگهی هتل :: سایت MyCityAd.ir رتبه 1 صفحه 1 Bing.com می باشد.
درج نیازمندی هتل :: سایت MyCityAd.ir رتبه 3 صفحه 1 Bing.com می باشد.
درج آگهی مشاوره :: سایت MyCityAd.ir رتبه 1 صفحه 1 Bing.com می باشد.
درج تبلیغ مشاوره :: سایت MyCityAd.ir رتبه 1 صفحه 1 Bing.com می باشد.
درج نیازمندی مشاوره :: سایت MyCityAd.ir رتبه 2 صفحه 1 Bing.com می باشد.
درج تبلیغات مشاوره :: سایت MyCityAd.ir رتبه 2 صفحه 1 Bing.com می باشد.
درج نیازمندی سانترال :: سایت MyCityAd.ir رتبه 1 صفحه 1 Bing.com می باشد.
درج تبلیغات سانترال :: سایت MyCityAd.ir رتبه 1 صفحه 1 Bing.com می باشد.
درج تبلیغ سانترال :: سایت MyCityAd.ir رتبه 1 صفحه 1 Bing.com می باشد.
درج آگهی سانترال :: سایت MyCityAd.ir رتبه 2 صفحه 1 Bing.com می باشد.
درج تبلیغ خدمات اداری :: سایت MyCityAd.ir رتبه 1 صفحه 1 Bing.com می باشد.
درج تبلیغات خدمات اداری :: سایت MyCityAd.ir رتبه 2 صفحه 1 Bing.com می باشد.
درج نیازمندی خدمات اداری :: سایت MyCityAd.ir رتبه 2 صفحه 1 Bing.com می باشد.
درج آگهی خدمات اداری :: سایت MyCityAd.ir رتبه 3 صفحه 1 Bing.com می باشد.
درج نیازمندی رایگان :: سایت MyCityAd.ir رتبه 7 صفحه 1 Bing.com می باشد.
درج تبلیغات رایگان :: سایت MyCityAd.ir رتبه 3 صفحه 1 Bing.com می باشد.
درج تبلیغ رایگان :: سایت MyCityAd.ir رتبه 4 صفحه 1 Bing.com می باشد.
روش ﻫﺎی رﻗﺎﺑﺘﯽ
ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎ را ﻣﯽ ﺗﻮان ﺑﻪ دو ﮔﺮوه رﻫﺒﺮ و دﻧﺒﺎﻟﻪ رو ﺗﻘﺴﯿﻢ ﮐﺮد. رﻫﺒﺮان آن ﻫﺎﯾﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﯿﺶ از50در ﺻﺪ ﺳﻬﻢ ﺑﺎزار ﻣﺤﺼﻮل را در اﺧﺘﯿﺎر دارﻧﺪ و دﻧﺒﺎﻟﻪ رو ﻫﺎ آﻧﻬﺎﯾﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺳﻬﻢ ﺑﺎزار ﻧﺎﭼﯿﺰی دارﻧﺪ. ﺷﺮح روش رﻗﺎﺑﺘﯽ اﯾﻦ دو ﮔﺮوه:
رﻫﺒﺮان ﺑﺎزار
ﮐﺎﺗﻠﺮ دو اﺳﺘﺮاﺗﮋی اﺻﻠﯽ ﻫﻤﺮاه ﭼﻨﺪ اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﻓﺮﻋﯽ ﺑﺮای رﻫﺒﺮان ﺑﺎزار ﻣﻄﺮح ﻣﯽ ﺳﺎزد:
– ﺑﺴﻂ و ﮔﺴﺘﺮش ﺑﺎزار ﮐﻞ ﺷﺎﻣﻞ اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﻫﺎی:
اﻟﻒ) اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﺟﺪﯾﺪ
ب) ﮐﺎرﺑﺮد ﻫﺎ ﺟﺪﯾﺪ
ج) اﺳﺘﻔﺎده ی ﺑﯿﺸﺘﺮ
-دﻓﺎع از ﺳﻬﻢ ﺑﺎزار ﺷﺎﻣﻞ اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﻫﺎی:
اﻟﻒ) دﻓﺎع از وﺿﻊ و ﻣﻮﻗﻌﯿﺖ
ب) دﻓﺎع ﻓﺒﻞ از ﺗﺜﺒﯿﺖ ﻣﻮﻗﻌﯿﺖ رﻗﯿﺐ(ﺣﻤﻠﻪ ﻣﻘﺪم) .
ج) دﻓﺎع ﺑﺮ اﺳﺎس ﺣﻤﻠﻪ ﻣﺘﻘﺎﺑﻞ
دﻧﺒﺎﻟﻪ رو ﻫﺎی ﺑﺎزار
اﯾﻦ ﮔﺮوه ﺑﻪ ﺷﺪت در ﺟﺴﺘﺠﻮی در ﯾﺎﻓﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﺳﻬﻢ از ﺑﺎزار ﻫﺴﺘﻨﺪ؛ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ ﺷﺮاﯾﻂ رﻗﺎﺑﺘﯽ ﻓﺸﺮده ای در ﺑﺎزار اﯾﺠﺎد ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ. ﮐﺎﺗﻠﺮ از ﮔﺮوﻫﯽ ﺑﻪ ﻧﺎم “ﭼﺎﻟﺸﮕﺮان ﺑﺎزار” ﻧﺎم ﻣﯽ ﺑﺮد ﮐﻪ ﻫﺪف ﻣﺸﺨﺺ آﻧﻬﺎ اﻓﺰاﯾﺶ ﺳﻬﻢ ﺑﺎزار اﺳﺖ. او در اﯾﻦ راﺳﺘﺎ ﺑﻪ ﺗﺎﮐﺘﯿﮏ ﻫﺎی ﻧﻈﺎﻣﯽ ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده اﯾﻦ ﮔﺮوه اﺷﺎره ﻣﯽ ﮐﻨﺪ؛ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺟﻨﮓ ﻗﯿﻤﺖ ﻫﺎ، ﺣﻤﻠﻪ ی ﺑﺪون ﺳﺎﺧﺘﺎر و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ و ﺑﺮﺧﻮرد ﻫﺎی ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ و رودررو.
اﻧﻮاع ﺗﺎﮐﺘﯿﮏ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﺮای ﺣﻤﻠﻪ ﺑﻪ رﻗﺒﺎ ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﻗﺮار ﻣﯽ ﮔﯿﺮد:
1) ﺣﻤﻠﻪ از روﺑﺮو
ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﺣﻤﻠﻪ ﺑﻪ ﻧﻘﺎط ﻗﻮت رﻗﯿﺐ ﺑﻪ ﺟﺎی ﻧﻘﺎط ﺿﻌﻒ او ﺑﻪ ﻃﻮر ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ و از روﺑﺮوﺳﺖ. ﭘﯿﺎﻣﺪ اﯾﻦ ﺗﺎﮐﺘﯿﮏ ﺑﺴﺘﮕﯽ دارد ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻪ رﻗﯿﺐ ﺗﺎ ﭼﻪ اﻧﺪازه ﺣﻮﺻﻠﻪ و ﻗﺪرت ﻣﻘﺎوﻣﺖ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ.
2) ﺣﻤﻠﻪ از پشت
در اﯾﻦ ﻣﻮرد ﺑﺨﺸﯽ از ﺑﺎزار ﮐﻪ در آن رﻫﺒﺮ ﺑﺎزار آﺳﯿﺐ ﭘﺬﯾﺮ اﺳﺖ اﻧﺘﺨﺎب ﻣﯽ ﺷﻮد. ژاﭘﻨﯽ ﻫﺎ ﻣﻌﻤﻮﻻ از اﯾﻦ روش اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽ کنند.
3) ﻣﺤﺎﺻﺮه
ﺣﻤﻠﻪ ای اﺳﺖ ﻫﻤﻪ ﺟﺎﻧﺒﻪ و وﺳﯿﻊ ﺑﺮ ﺿﺪ دﺷﻤﻦ ﺗﺎ زﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻣﻘﺎوﻣﺘﺶ ﺑﺸﮑﻨﺪ. ﺷﺮﮐﺖ ﺳﯿﮑﻮ در ﺑﺎزار ﺳﺎﻋﺖ ﺑﺎ ﻋﺮﺿﻪ اﻧﻮاع ﺳﺎﻋﺖ ﻫﺎ از اﯾﻦ روش اﺳﺘﻔﺎده ﮐﺮده.
4) ﺣﻤﻠﻪ ی ﺣﺎﺷﯿﻪ ای
در اﯾﻦ ﺣﻤﻠﻪ، ﺣﺮﯾﻒ ﻣﺒﺎرز ﺗﻼش ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﺗﺎ در ﺣﺎﺷﯿﻪ و ﺟﺪای از ﺗﮑﻨﻮﻟﻮژی ﻣﻮﺟﻮد، ﺑﺎ ﻋﺮﺿﻪ ی ﺗﮑﻨﻮﻟﻮژی ﺟﺪﯾﺪ، ﺑﺎزار را دردﺳﺖ ﮔﯿﺮد. اﯾﻦ ﺗﺎﮐﺘﯿﮏ در ﺑﺎزارﻫﺎی داری ﺗﮑﻨﻮﻟﻮژی ﺑﺮﺗﺮ و ﺑﺎ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬاری ﺳﻨﮕﯿﻦ ﻣﺘﺪاول اﺳﺖ.
5) ﺣﻤﻠﻪ ی ﭼﺮﯾﮑﯽ(ﺑﺪون ﺳﺎﺧﺘﺎر)
ﭼﺎﻟﺸﮕﺮ ﺑﻪ اﻧﺘﺨﺎب ﺧﻮد ﺣﻤﻠﻪ را آﻏﺎز ﻣﯽ ﮐﻨﺪ و ﻫﺪﻓﺶ ﺗﻀﻌﯿﻒ روﺣﯿﻪ رﻫﺒﺮ ﺑﺎزار اﺳﺖو در ﺻﻮرﺗﯽ ﮐﻪ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻣﺎﻟﯽ ﮐﺎﻓﯽ وﺟﻮد داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻣﻨﺎﺳﺐ اﺳﺖ.
در ﺑﺮاﺑﺮ اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﻫﺎی ﺣﻤﻠﻪ اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﻫﺎی دﻓﺎﻋﯽ ﻋﺒﺎرﺗﻨﺪ از:
1) دﻓﺎع از ﻣﻮﻗﻌﯿﺖ و وﺿﻊ
ﺑﺮای زﻣﺎﻧﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺷﺮﮐﺖ از ﺟﺎﯾﮕﺎه ﻧﻔﻮذ ﻧﺎﭘﺬﯾﺮی ﺑﺮﺧﻮردار اﺳﺖ.
2) دﻓﺎع ﻣﺘﺤﺮک
ﺑﻪ ﺻﻮرت ﮔﺴﺘﺮش دادن ﺑﺎزار و ﺗﻨﻮع ﻣﺤﺼﻮل اﺳﺖ
3و5) دﻓﺎع ﻗﺒﻞ از ﺗﺜﺒﯿﺖ ﻣﻮﻗﻌﯿﺖ و دﻓﺎع ﺑﺎ ﻫﺠﻮم ﻣﺘﻘﺎﺑﻞ
4) دﻓﺎع از اﻃﺮاف
6) ﮐﻨﺎره ﮔﯿﺮی و ﻋﻘﺐ ﻧﺸﯿﻨﯽ