تعیین راهبردهای نوین بانکداری در میزان پذیرش کاربران سرویس بانکداری همراه در بانک های خصوصی
بانکداری همراه امکانی است که در بسیاری از کشورها فراهم شده است این نوع پرداخت به دلیل راحتی استفاده، دست یابی همگانی و سریع به گوشی های تلفن همراه و استفاده دائمی افراد از آنها مورد توجه می باشد. از طرفی امروزه برنامه ریزی راهبردی در بخش خصوصی تدوین شده اند میتوانند به سازمانهای خصوصی و غیر انتفاعی و هم چنین جوامع و دیگر نهادها کمک نمایند. بانک های خصوصی نیز یکی از سازمان های خصوصی می باشند. از طرفی دیگر نگرانیهای زیادی در مورد تاثیر بانکداری همراه و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی بر پذیرش مشتریان وجود دارد. در تحقیق حاضر، پذیرش در قالب پارامترهایی از جنس قبیل استفاده، در دسترس بودن، سرعت و امنیت تعریف می گردد که به خصوصیات فردی شامل جنس، سن، درآمد، سطح تحصیلات، استفاده از اینترنت ، توجه به تبلیغات و بالاخره میزان خطرپذیری افراد وابسته است. هدف اصلی در این نوشتار کشف روابط میان میزان پذیرش سرویس بانکداری همراه با تفاوت های فردی است که این نتایج سبب تعیین راهبردهای بانکداری در جهت جذب مشتری هایی با پتانسیل بیشتر می شود.
ارائه درگاه پرداخت بانک خصوصی اقتصاد نوین برای پذیرندگان و کاربران درگاه پرداخت ePayBank.ir
ارائه درگاه پرداخت بانک خصوصی پارسیان برای پذیرندگان و کاربران درگاه پرداخت ePayBank.ir
ارائه درگاه پرداخت بانک خصوصی پاسارگاد برای پذیرندگان و کاربران درگاه پرداخت ePayBank.ir
ارائه درگاه پرداخت بانک خصوصی سامان برای پذیرندگان بانک سامان و کاربران ePayBank.irصنعت بانکداری ایران به عنوان رکن اساسی بازار پول، نقش تعیین کننده ای در اقتصاد ایران ایفا می کند. بررسی های مختلف نشان می دهد که صنعت بانکداری ایران برای نیل به اهداف استراتژیک خود، در آستانه تحولات اساسی قرار گرفته است. شکاف موجود میان صنعت بانکداری ایران و بانکداری روز دنیا بیانگر فاصله معنی دار بین بانک های ایرانی با استانداردهای بین المللی است. وجود چنین شرایطی از یکسو ضرورت تلاش برای شناخت اهداف استراتژیک رقابتی، و از سوی دیگر لزوم مدلسازی تغییرات استراتژیک یکی از مهارت های اصلی مدیران تحول آفرین محسوب می شود. منظور از مدیریت استراتژیک، اعمال تغییرات مداوم با هدف انطباق سازمان محیط پیرامون خود است. همچنین آگاهی از وجود مقاومت های احتمالی در برابر تغییرات و یا سرویس نوین و چگونگی غلبه بر آن و اینکه شکستن مقاومت ها در چه بخش هایی از سازمان و به چه شکلی باید صورت پذیرد.، ویژگی مهمی است که مدیران تحول آفرین امروز باید از آن برخوردار باشند. از طرفی اطلاعات و ارتباطات و گسترش خدمات بانکی در جهان از طریق شبکه های فن توسعه بانک ها و موسسات مالی مجازی و نیمه مجاری و حضور نظام بانکداری خصوصی در کشور، رقابت بالایی را در صنعت بانکداری به وجود آورده است. ماهیت و روش ارائه خدمات نوین بانکداری الکترونیکی، توقعات و خواسته های مشتریان را با توجه به تغییر نوع زندگی و خدمت رسانی به آنها متحول ساخته است. در این نوشتار بستر بانکداری ایران مورد مطالعه توسط درگاه پرداخت قرار گرفته شده است. مشکلات کنونی اجتماعی در ایران از قبیل بهره وری پایین، کمبود انرژی، ترافیک سنگین، آلودگی هوا، هزینه های بالا در تولید و خدمات، وجود واسطه ها، گرانی فضا و محل کار، اتکا به بازارهای داخلی و عدم دسترسی مناسب به بازارهای جهانی، ورود رقبای خارجی و ناکارآمدی نظام اداری، اهمیت به کار گیری بانکداری همراه را هر چه بیشتر آشکار می سازد و صنعت بانکداری ایران با ارائه خدمات و محصوصلات خود از طریق آن، تلاش می کند نیازهای مشتریان خود را درک کرده و هر روز بهتر و بیشتر به کیفیت خدمات خود از طریق بانکداری همراه بیافزاید. با وجود آنکه نگرانی های زیادی در مورد اثرات احتمالی بانکداری همراه بر روی رفتار مشتریان وجود دارد، اما تحقیقات کمی در زمینه رضایتمندی مشتریان نسبت به این خدمات در داخل کشور، که یک اصل مهم جهت موفقیت در مدیریت استراتژیک می باشد، صورت گرفته است. برای آنکه سیستم بانک بتواند نیازهای کاربر را بدرستی تامین کند. لازم است رضایتمندی وی را نیز جلب نماید. در نتیجه میتوان رضایتمندی مشتریان را به عنوان معیاری مهم برای ارزیابی موفقیت بانک در نظر گرفت.در این نوشتار سعی شده است تا رابطه میان استفاده از سرویس بانکداری همراه، در دسترس بودن، امنیت و سرعت را با خصوصیات فردی مانند سن، جنس، تحصیلات، درآمد ماهیانه و با توجه به جدید بودن این سرویس میزان ریسک پذیری افراد در مقایسه با استفاده از خدمات بانکداری سنتی و دیگر خدمات بانکداری الکترونیک تعریف می شود. قابل ذکر است که در این پژوهش جامعه آماری کلیه مشتریان بانک های خصوصی ایرانی که از خدمات بانکداری همراه در سطح کشور استفاده می کنند محدود شده است. همچنین در ادامه میتوان بیان نمود که داده های حاضر در این پژوهش با توزیع پرسشنامه در میان کاربران بانکداری همراه جمع آوری گردیده است.
براساس نتایج بدست آمده میزان پذیرش کاربران به طور زیادی به ردصد ریسک پذیری افراد بستگی دارد به عبارتی میتوان این چنین بیان نمود که افرادی که دارای میزان ریسک پذیری بالا هستند و نسبت به بقیه تمایل بیشتری به نوآوری از خود نشان می دهند از سرویس بانکداری همراه که سرویس نسبتا جدیدی محسوب می شود نیز بیشتر استقبال کرده اند. براساس نتایج بدست آمده، به نظر می رسد تطبیق سرویس ها و تبلیغات با ویژگی های فردی کاربران نهایی باعث پذیرش و جذب بیشتر این کاربران خواهد شد و در نتیجه صنعت بانکداری الکترونیک گردد و برهمین اساس میتوان به مدیران بخش های خصوصی از جمله بانک ها پیشنهاد نمود که توجه به خصوصیات فردی مشتریان خود را در راس امور قرار دهند.
ارائه درگاه پرداخت مطمئن، سریع ، ایمن برای کاربران ایرانی دارای حساب بانکی در ePayBank.ir