رعد ملی
1- سامانه رعد ملی ( #717*) چیست و چه خدماتی را ارائه می دهد؟
سامانه ای است که هر مشتری بدون نیاز به نصب هرگونه نرم افزار، از طریق تلفن همراه ( هر مدلی ) و یک سیم کارت ( در حال حاضر فقط همراه اول ) امکان استفاده از خدمات ذیل را دارد:
خرید – اعلام موجودی – پرداخت اقساط غیر متمرکز – مسدودی کارت – خرید شارژ – پرداخت قبض – انتقال وجه کارت به کارت درون بانکی – OTP یا رمز یکبار مصرف
ارایه درگاه پرداخت بانکی ePayBank.ir برای صاحبان حساب در بانک ملی ایران
پذیرش تبلیغات بانک های خصوصی و دولتی در سایت MyCityAd.ir با بهترین سرویس دهی ممکن انجام می پذیرد. بانک های محترم برای درج آگهی خویش کافیست در سایت MyCityAd.ir عضو شوند
2- برای ثبت نام و استفاده از خدمات رعد ملی چه باید کرد؟
کاربران میتوانند با گرفتن شماره #717* وارد سامانه رعد ملی شوند. پس از ورود به سامانه با ارسال عدد 7 ثبت نام در سامانه انجام می گیرد. هر کاربر میتواند 4 کارت خود را در سامانه تعریف نموده و بطور همزمان اطلاعات مربوط به آنها را در سامانه مشاهده و استفاده کند. جهت استفاده از بخش های معرفی کارت ها، عملیات مسدود نمودن، اضافه نمودن کارت، موجودی و خرید نیاز به مراجعه به شعب نیست زیرا بلافاصله توسط کاربر قابل فعالسازی است.
3- چگونه میتوان به وسیله رعد ملی از دستگاههای POS خرید کرد؟
همه فروشندگانی که دارای پایانه فروش بانک ملی ایران می باشند، میتوانند با اعلام شماره پایانه خود به دارندگان کارت های بانک ملی ایران امکان پرداخت وجه خرید را از طریق رعد ملی بدون استفاده از کارت و دستگاه کارتخوان فراهم نماید. ضمنا فروشندگان / پذیرندگان ملی در صورت عدم آگاهی از شماره پایانه خود میتوانند آن را که به صورت عددی 8 رقمی است در رسید پایانه فروش خود ملاحظه نمایند.
4- نحوه فعال کردن برنامه رعد ملی در گوشی موبایل چگونه است؟ تنها با یک شماره گیری ساده (#717*) بدون نصب نرم افزار و یا تنظیمات خاص قابل استفاده می باشد.
5- هزینه کارمزد استفاده از رعد ملی چقدر است؟
با توجه به اینکه این سامانه از بستر مخابراتی USSD به جای پیامک استفاده می نماید، لذا هیچ هزینه ای برای کاربر ندارد.
6- آیا امکان استفاده از رعد ملی در خارج از کشور نیز میسر هست؟
این خدمت را میتوان بدون پرداخت هزینه ای فقط در کشور امارات استفاده کرد
7- اگر گوشی موبایل به سرقت برود، آیا دیگران میتوانند به سامانه رعد ملی یا اطلاعات حساب مشتری دسترسی پیدا کنند؟
خیر – چون رمز ورود به سامانه رعد ملی مشتری را تنها خود او می داند. در صورت مفقود یا روبده شدن گوشی همراه، این خدمت برای دیگری قابل دسترسی نخواهد بود و با تعویض سیم کارت اطلاعات شما به سیم کارت جدید منتقل می شود. ضمنا در این سامانه هیچ گونه اطلاعاتی در گوشی ذخیره نشده و اطلاعات مشتری به صورت کدگذاری شده در بستر USSD ارسال و دریافت می شود و مانند سیستم پیامکی نمی باشد، لذا از نظر امنیتی نگرانی را در خصوص سرقت اطلاعات برای کاربر خود بدنیال ندارد.
8- از سامانه رعد ملی چگونه میتوان جهت تولید رمز یکبار مصرف برای ورود به سامانه سبا ساتفاده کرد؟
در خصوص استفاده از این سامانه به عنوان دستگاه تولید رمز یکبار مصرف، مشتریانی که در سامانه بانکداری اینترنتی سبا ثبت نام نموده اند در هنگام مراجعه به شعب یک کارت حاوی کد محرمانه دریافت نموده و با وارد کردن آن در سامانه میتوانند از تلفن همراه خود به عنوان دستگاه تولید رمز یکبار مصرف استفاده نماید.
9- منظور از شناسه کارت در رعد ملی چیست؟
هر کارتی که در سامانه رعد ملی ثبت می شود نیاز به یک شناسه دارد که میتواند یک عدد بین 1 تا 4 باشد. مشتری در هنگام ثبت کارت در سامانه یکی از این اعداد را باید انتخاب کند و در هنگام استفاده از آن شماره کارت، شناسه مربوط به ان را تایپ کند.
10- حداکثر چند کارت بانک ملی میتوان در رعد ملی ثبت کرد؟ 4 کارت
11-کلیدهای میانبر خدمات رعد ملی کدامند؟
ثبت نام در سامانه :
#رمز عبور * رمز عبور 4 رقمی *7*717*
مانده گیری حساب
#رمز دوم کارت*شناسه کارت*رمز عبور 4 رقمی*0*717*
حذف کارت
#رمز عبور*شناسه کارت*1*5*4*717*