مزایا و معایب تجارت الکترونیک
با افتتاح فروشگاه اینترنتی شما این قابلیت را دارید که با هزینه ای کم کالا و سرویس خود را در تمامی نقاط دنیا بازاریـابی کنیـد و به فروش برسانید. در واقع شما مغازه ای دارید که در کل زمان روز و شب باز است و مراجعه کنندگان آن از تمام نقاط دنیا هـستند!
یعنی می توانید مطمین شوید که یک تجارت جهانی راه اندازی کرده اید . در تجارت الکترونیکی دیگر نیازی به واسطه و دلال بـرای فروش کالا نیست.
ارایه درگاه پرداخت ePayBank.ir برای فروشگاه های اینترنتی فعال در حوزه تجارت الکترونیک
فروشگاه های خرید و فروش اجناس خانگی، صنعتی و تجاری میتوانند محصولات خود را در سایت آگهی و تبلیغات MyCityAd.ir آگهی کنند تا شاهد افزایش فروش محصولات خود باشند.
وقتی که در خرید و فروش سنتی صرف رفت و آمد های اضافه می شد در تجارت الکترونیکـی صـرف شناسـایی نیـاز هـا مـی شـود . تجـارت الکترونیکی وارد شدن به بازارها را آسان کرده، خریدار اینترنتی می تواند تنها با یک اتصال اینترنت از سرتاسر دنیا به فروشگاه شما متصل مـی گردد . تجارت الکترونکی موقعیت های تجاری جدید برای کارآفریننان را در اینترنت ایجاد می کند. با تجارت الکترونیـک فروشـنده قـادر بـه تجزیه و تحلیل بهتر از نیاز های مشتری خواهد بود و خریدار اینترنتی قادر به ارزیابی بهتر قیمت ها و محصول مورد نیاز خود می باشد.
از دیدگاه فروشندگان و صاحبان فروشگاههای الکترونیکی موارد زیر به عنوان امتیازات تجارت الکترونیک محسوب می شود:
-1 هزینه راه اندازی فروشگاه الکترونیک بسیار کمتر از فروشگاه فیزیکی است.
-2 تبلیغ محصولات براحتی و به ارزانی در سطح جهان میسر است.
-3 مشتریان منحصر به یک منطقه یا کشور خاص نبوده و محیط فروشگاه با مرزهای جغرافیایی محدود نخواهد بود.
-4 رقابت جهت جذب مشتری، سبب ارتقاء کیفیت محصول می گردد.
-5 اضافه کردن سرویس های جدید نظیر پشتیبانی ،خدمات،جوابگویی سوالات مشتریان و غیره می تواند به سهولت انجام پذیرد.
-6 تعداد مشتریان و خریداران به سرعت قابل افزایش است.
-7 نرخ سود در مقابل هزینه های مصرفی ، افزایش خواهد داشت.
-8 ارتباط با تولیدکنندگان کالا ها ،با حذف واسطه ها بهینه خواهد شد.
-9 ارتباط با تولیدکنندگان و مشتریان به سهولت از طریق صفحات وب و ایمیل صورت می پذیرد.
تجارت الکترونیکی دارای مزایای بسیاری است از جمله :
• دسترسی بیشتر و آسان تر به اطلاعات
• رفع محدودیت های ورود به بازار، دسترسی شبانه روزی به خدمات و تولیدات
• صرفه جویی در هزینه های مبادلاتی
• سرمایه گذاری online
• تجارت بدون کاغذ
• عدم حضور واسطه ها
• کاهش هزینه جستجو، خدمات الکترونیکی بانکی و بیمه ای
• افزایش سرمایه گذاری
• ایجاد فرصتهای تجاری جدید برای صنایع و بنگاه های بازرگانی
• افزایش فرصتهای جدید شغلی
• امکان ارائه خدمات و محصولات در سطح جهانی
• جلوگیری از اتلاف وقت و کاهش ترددهای بی مورد
• کاهش هزینه های سربار و ایجاد رقابت در سطح بین الملل
• کاهش هزینه های تبلیغات کالا
• ورود به بازارهای فرا منطقه ای در جهت بازاریابی جهانی
• افزایش فروش و در پی آن افزایش درآمد و توان سرمایه گذاری
• افزایش سطح رفاه زندگی مردم از طریق ایجاد اشتغال، کاهش ترددها و افزایش سرعت عمل