مزایای تجارت الکترونیک

مزایا و معایب تجارت الکترونیک

با افتتاح فروشگاه اینترنتی شما این قابلیت را دارید كه با هزینه ای كم كالا و سرویس خود را در تمامی نقاط دنیا بازاریـابی كنیـد و به فروش برسانید. در واقع شما مغازه ای دارید كه در كل زمان روز و شب باز است و مراجعه كنندگان آن از تمام نقاط دنیا هـستند!

یعنی می توانید مطمین شوید كه یك تجارت جهانی راه اندازی كرده اید . در تجارت الكترونیكی دیگر نیازی به واسطه و دلال بـرای فروش كالا نیست.

ارایه درگاه پرداخت ePayBank.ir برای فروشگاه های اینترنتی فعال در حوزه تجارت الکترونیک

فروشگاه های خرید و فروش اجناس خانگی، صنعتی و تجاری میتوانند محصولات خود را در سایت آگهی و تبلیغات MyCityAd.ir آگهی کنند تا شاهد افزایش فروش محصولات خود باشند.
وقتی كه در خرید و فروش سنتی صرف رفت و آمد های اضافه می شد در تجارت الكترونیكـی صـرف شناسـایی نیـاز هـا مـی شـود . تجـارت الكترونیكی وارد شدن به بازارها را آسان كرده، خریدار اینترنتی می تواند تنها با یك اتصال اینترنت از سرتاسر دنیا به فروشگاه شما متصل مـی گردد . تجارت الكترونكی موقعیت های تجاری جدید برای كارآفریننان را در اینترنت ایجاد می كند. با تجارت الكترونیـك فروشـنده قـادر بـه تجزیه و تحلیل بهتر از نیاز های مشتری خواهد بود و خریدار اینترنتی قادر به ارزیابی بهتر قیمت ها و محصول مورد نیاز خود می باشد.

 

 

از دیدگاه فروشندگان و صاحبان فروشگاههای الكترونیكی موارد زیر به عنوان امتیازات تجارت الكترونیك محسوب می شود:

 

-1 هزینه راه اندازی فروشگاه الكترونیك بسیار كمتر از فروشگاه فیزیكی است.

-2 تبلیغ محصولات براحتی و به ارزانی در سطح جهان میسر است.

-3 مشتریان منحصر به یك منطقه یا كشور خاص نبوده و محیط فروشگاه با مرزهای جغرافیایی محدود نخواهد بود.

-4 رقابت جهت جذب مشتری، سبب ارتقاء كیفیت محصول می گردد.

-5 اضافه كردن سرویس های جدید نظیر پشتیبانی ،خدمات،جوابگویی سوالات مشتریان و غیره می تواند به سهولت انجام پذیرد.

-6 تعداد مشتریان و خریداران به سرعت قابل افزایش است.

-7 نرخ سود در مقابل هزینه های مصرفی ، افزایش خواهد داشت.

-8 ارتباط با تولیدكنندگان كالا ها ،با حذف واسطه ها بهینه خواهد شد.

-9 ارتباط با تولیدكنندگان و مشتریان به سهولت از طریق صفحات وب و ایمیل صورت می پذیرد.

تجارت الكترونیكی دارای مزایای بسیاری است از جمله :

• دسترسی بیشتر و آسان تر به اطلاعات

• رفع محدودیت های ورود به بازار، دسترسی شبانه روزی به خدمات و تولیدات

• صرفه جویی در هزینه های مبادلاتی

• سرمایه گذاری online

• تجارت بدون كاغذ

• عدم حضور واسطه ها

• كاهش هزینه جستجو، خدمات الكترونیكی بانكی و بیمه ای

• افزایش سرمایه گذاری

• ایجاد فرصتهای تجاری جدید برای صنایع و بنگاه های بازرگانی

• افزایش فرصتهای جدید شغلی

• امكان ارائه خدمات و محصولات در سطح جهانی

• جلوگیری از اتلاف وقت و كاهش ترددهای بی مورد

• كاهش هزینه های سربار و ایجاد رقابت در سطح بین الملل

• كاهش هزینه های تبلیغات كالا

• ورود به بازارهای فرا منطقه ای در جهت بازاریابی جهانی

• افزایش فروش و در پی آن افزایش درآمد و توان سرمایه گذاری

• افزایش سطح رفاه زندگی مردم از طریق ایجاد اشتغال، كاهش ترددها و افزایش سرعت عمل