درست فروختن

ﺣﺮﻑ بی ﻓﺎﻳﺪﻩ ﻧﺰﺩﻥ ﻭ ﺩﺭﺳﺖ ﻓﺮﻭﺧﺘﻦ

ﺍﺳﺎﺱ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﻲ ﺷﺒﮑﻪﺍﻱ ، ﻓﺮﻭﺵ ﺍﺳﺖ. ﻫﻴﭽﮑﺲ ﭘﻮﻟﻲ ﮔﻴﺮﺵ ﻧﻤﻲ ﺁﻳﺪ ﻣﮕﺮ ﺍﻳﻨﮑﻪ ﻣﺤﺼﻮﻟﻲ ﻓﺮﻭﺧﺘﻪ ﺷﻮﺩ. ﻓﺮﻭﺵ ﺷﺨﺼﻲ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﻓﺮﻭﺵ ﮔﺮﻭﻫﻲ ﮐﻪ ﮔﺴﺘﺮﺵ ﻣﻲ ﺩﻫﻴﺪ، ﺩﺭﺁﻣﺪﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻣﻲﮐﻨﺪ ﻭ ﺭﻭﺵ ﺷﻤﺎ، ﺍﻟﮕﻮﻳﻲ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺟﺪﻳﺪﻱ ﮐﻪ ﺟﺬﺏ ﻣﻲ ﮐﻨﻴﺪ. ﻫﺮﭼﻪ ﻓﺮﻭﺵ ﮐﻞ ﮔﺮﻭﻩ ﺷﻤﺎ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺑﺎﺷﺪ، ﺩﺭﺁﻣﺪﺗﺎﻥ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ.

افزایش فروش با درج آگهی در شبکه تبلیغات نیازمندی MyCityAd.ir امکان پذیر هست.

ارایه درگاه پرداخت ePayBank.ir  برای شرکتها و فروشگاه های اینترنتی ایرانی در وب ایران

ﺍﻭﻝ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﻨﻴﺪ ﻭ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﻣﺸﺘﺮﻱ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺑﺎﺷﻴﺪ. ﺍﻭﻻﹰ ﺗﻮﻗﻊ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﻣﺮﺩﻡ، ﻣﺤﺼﻮﻻﺗﻲ ﺭﺍ ﺑﺨﺮﻧﺪ ﮐﻪ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﻧﻤﻲ ﺧﺮﻳﺪ. ﭼﺮﺍ ﻣﻦ ﺑﺎﻳﺪ ﺍﺯ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺷﻤﺎ ﺧﻮﺷﻢ ﺑﻴﺎﻳﺪ ﺩﺭﺣﺎﻟﻲ ﮐﻪ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺧﻮﺷﺘﺎﻥ ﻧﻤﻲﺁﻳﺪ؟! ﺛﺎﻧﻴﺎﹰ ﻫﻴﭻ ﭼﻴﺰ ﺟﺎﻱ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺍﻭﻝ ﻭ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻭ ﺗﺄﻳﻴﺪ ﺷﺨﺼﻲ ﻣﺤﺼﻮﻻﺗﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﻤﻲﮔﻴﺮﺩ. ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻪ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺷﺨﺼﻲ ﺷﻤﺎ ﭘﺎﺳﺦ ﻣﺜﺒﺖ ﻣﻲ ﺩﻫﻨﺪ ﻧﻪ ﺑﻪ ﻓﻬﺮﺳﺖ ﺑﻠﻨﺪ ﺑﺎﻻﻳﻲ ﻮ ﺍﺯ ﻭﻳﮋﮔﻴﻬﺎ ﻭ ﺧ ﺍﺹ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ.

ﻳﺎﻓﺘﻦ ﮔﺮﻭﻫﻲ ﺍﺯ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ ﺩﺍﺋﻤﻲ ﻭ ﻭﻓﺎﺩﺍﺭ ﮐﻪ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﻲ ﮐﻨﻨﺪ، ﺗﻀﻤﻴﻦﮐﻨﻨﺪﻩ ﺩﺭﺁﻣﺪ ﻣﺴﺘﻤﺮ ﺷﻤﺎﺳﺖ. ﺍﮔﺮ ﻣﻲﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﺩﺭ ﻣﺴﻴﺮ ﺩﺳﺘﻴﺎﺑﻲ ﺑﻪ ﺩﺭﺁﻣﺪ ﺭﺳﻮﺑﻲ ﻗﺮﺍﺭ ﺑﮕﻴﺮﻳﺪ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺑﻪﺩﻧﺒﺎﻝ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ ﺩﺍﺋﻤﻲ ﺑﺎﺷﻴﺪ، ﻧﻪ ﮐﺴﺎﻧﻲ ﮐﻪ ﻓﻘﻂ ﻳﮑﺒﺎﺭ ﺧﺮﻳﺪ ﻣﻲ ﮐﻨﻨﺪ . ﺍﻟﺒﺘﻪ ﻓﺮﺻﺖ ﻓﺮﻭﺵ ﺭﺍ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﺍﺯﻫﻴﭽﮑﺴﻲ ﺩﺭﻳﻎ ﮐﺮﺩ. ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺍﻳﻦ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﮔﺮﺍﻳﺸﻲ ﺩﺭ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ ﻣﻌﻤﻮﻟﻲ ﻫﻢ ﺑﻪﻭﺟﻮﺩﺁﻣﺪﻩ ﻭ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﻫﺮ ﺩﻟﻴﻠﻲ ﺑﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﺧﺮﻳﺪ ﺑﻴﺸﺘﺮﻱ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﻨﺪ.

ﺍﮔﺮ ﺷﺮﮐﺖ ﺷﻤﺎ، ﺧﻮﺩﺵ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺸﺘﺮﻱ ﭘﺴﺖ ﻣﻲ ﮐﻨﺪ ﻳﺎ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﺍﻱ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﺭﺳﺎﻝ ﺧﻮﺩﮐﺎﺭ ﺩﺍﺭﺩ، ﺍﺯ ﻓﻮﺍﻳﺪ ﺍﻳﻦ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﻴﺪ. ﺩﺭ ﻫﺮ ﺣﺎﻝ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺩﺭ ﺩﺳﺘﺮﺱ ﻣﺸﺘﺮﻱ ﺧﻮﺩ ١ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺑﺎﺷﻴﺪ. ﺍﮔﺮ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻗﻄﻊ ﮐﻨﻴﺪ، ﻓﺮﻭﺵ ﺁﻳﻨﺪﻩ ﻭ ﻳﮏ ﻫﻤﮑﺎﺭ ﺍﺣﺘﻤﺎﻟﻲ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﺩﺍﺩ.

ﻫﺮ ﻓﺮﻭﺵ ﮐﺎﻣﻞ ﺍﺯ ﭼﻬﺎﺭ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺗﺸﮑﻴﻞ ﻳﺎﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ:

۱- ﺑﺎ ﻣﺼﺮﻑﮐﻨﻨﺪﻩ ﺧﻮﺩ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ ﮐﻨﻴﺪ. ﻫﺮﭼﻪ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﻗﻮﻱ ﺗﺮﻱ ﺑﺴﺎﺯﻳﺪ، ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﻓﺮﻭﺵ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻟﺤﻈﻪ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﻓﺮﻭﺷﻬﺎﻱ ﻣﺴﺘﻤﺮ ﺑﻌﺪﻱ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻣﻲﺷﻮﺩ. ﺩﺭ ﺗﻠﻪﻱ «ﻳﮏ ﺳﺎﻳﺰ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﻣﻲ ﺧﻮﺭﺩ» ﻧﻴﻔﺘﻴﺪ. ﻫﺮ ﻣﺸﺘﺮﻱ، ﻣﻨﺤﺼﺮﺑﻪ ﻓﺮﺩ ﺍﺳﺖ، ﺑﺎ ﻧﻴﺎﺯﻫﺎ، ﻋﻼﺋﻖ ﻭ ﺍﻣﻴﺎﻝ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻭ ﻣﻲﺷﻤﺎ ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﻣﺤﺼﻮﻟﻲ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺑﺪﻫﻴﺪ ﮐﻪ ﺑﻴﺸﺘﺮﻳﻦ ﻓﺎﻳﺪﻩ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻳﺶ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. ﻫﺮ ﻓﺮﻭﺵ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺎ ﮔﻮﺵ ﺩﺍﺩﻥ، ﺁﻏﺎﺯ ﻭ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﻳﺎﺑﺪ. ﻫﻤﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻱ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺣﺮﻑ ﺑﺰﻧﻨﺪ ﻭ ﻣﺸﺘﺮﻱ ﺷﻤﺎ ﺑﺎ ﻟﺬﺕ، ﺣﺮﻓﻬﺎﻳﻲ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺯﺩ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺩﻭﻡ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﻴﺎﺯ ﺩﺍﺭﻳﺪ.

۲- به ﻣﺸﺘﺮﻱ ﺧﻮﺩ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﻴﺪ ﮐﻪ ﻣﺤﺼﻮﻻﺗﺘﺎﻥ ﭼﻄﻮﺭ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﻬﺘﺮ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﮐﺮﺩ. ﺩﺭﻋﺼﺮ ﻟﺬﺗﻬﺎﻱ ﺳﺮﻳﻊ، ﺍﻏﻠﺐ ﻣﺎ ﺑﻪﺩﻧﺒﺎﻝ ﻣﺤﺼﻮﻻﺗﻲ ﻣﻲﮔﺮﺩﻳﻢ ﮐﻪ ﺭﺍﻩ ﺣﻠﻬﺎﻱ ﺳﺎﺩﻩﺍﻱ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺩﻫﻨﺪ. ﻣﺜﻼﹰ ﮐﻤﮑﻤﺎﻥ ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﭘﻮﺳﺘﻤﺎﻥ ﺑﻬﺘﺮ ﺷﺪﻩ ﻭ ﮐﻤﻲ ﺟﻮﺍﻥ ﺗﺮ ﺑﻪﻧﻈﺮ ﺑﺮﺳﻴﻢ، ﮐﻤﻲ ﺟﺬﺍﺏﺗﺮ ﺑﺸﻮﻳﻢ،ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺑﻬﺘﺮ ﻭ ﺍﻧﺮﮊﻱ ﺑﻴﺸﺘﺮﻱ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﻢ، ﻭﺯﻧﻤﺎﻥ ﮐﻢ ﺑﺸﻮﺩ، ﭘﻮﻝ ﮐﻤﺘﺮﻱ ﺧﺮﺝ ﮐﻨﻴﻢ، ﻓﺸﺎﺭ ﻋﺼﺒﻲ ﮐﻤﺘﺮﻱ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﻢ ﻳﺎ ﻋﺎﺩﺗﻬﺎﻱ ﺑﺪﻱ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺳﻴﮕﺎﺭ ﮐﺸﻴﺪﻥ ﺭﺍ ﺗﺮﮎ ﮐﻨﻴﻢ. ﻣﺸﺘﺮﻱ ﺭﺍ ﮔﻴﺞ ﻧﮑﻨﻴﺪ ﻭ ﭼﻴﺰﻱ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﺣﺮﻓﻬﺎﻳﻲ ﮐﻪ ﻻﺯﻡ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﻱ ﺧﺮﻳﺪ ﺑﺪﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻧﮕﻮﻳﻴﺪ. ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻳﺎﻓﺘﻪ ﻭ ﻧﺸﺎﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﻴﺪ ﮐﻪ ﻣﺤﺼﻮﻻﺗﺘﺎﻥ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺣﻞ ﻣﻲ ﮐﻨﻨﺪ.

ﺗﻮﺟﻬﺘﺎﻥ ﺩﻗﻴﻘﺎﹰ ﺑﻪ ﻣﺸﺘﺮﻳﺘﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ. ﺍﮔﺮ ﻣﺸﺘﺮﻱ ﺷﻤﺎ، ﺧﻮﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺟﺰﻳﻴﺎﺕ ﺑﻴﺸﺘﺮﻱ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺑﺪﺍﻧﻴﺪ ﺍﺯ ﺍﻃﻼﻋﺎﺗﻲ ﮐﻪ ﺷﺮﮐﺖ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﺍﻳﺘﺎﻥ ﺗﺪﺍﺭﮎ ﺩﻳﺪﻩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﻴﺪ. ﻭﻟﻲ ﻣﻌﻤﻮﻻﹰ ﻣﺸﺘﺮﻳﻬﺎ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺳﻮﺍﻻﺕ ﻧﻤﻲﭘﺮﺳﻨﺪ. ﺑﻤﺒﺎﺭﺍﻥ ﺍﻃﻼﻋﺎﺗﻲ، ﺑﻪ ﺟﺎﻱ ﺍﻳﻨﮑﻪ ﻣﺸﺘﺮﻱ ﺭﺍ ﺗﺸﻮﻳﻖ ﺑﻪ ﺧﺮﻳﺪ ﺑﮑﻨﺪ، ﺍﻭ ﺭﺍ ﮔﻴﺞ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺣﺘﻲ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﺟﺒﻬﻪﮔﻴﺮﻱ ﻣﺸﺘﺮﻱ ﺸﻮﺩﺑ .

۳- ﻓﺮﻭﺵ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﺗﻤﺎﻡ ﺑﺮﺳﺎﻧﻴﺪ. ﻭﻗﺘﻲ ﺑﻪ ﺍﻧﺘﻬﺎﻱ ﻓﺮﻭﺵ ﺭﺳﻴﺪﻳﺪ، ﺑﺎ ﺍﻃﻤﻴﻨﺎﻥ ﺣﺮﮐﺖ ﮐﻨﻴﺪ. ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﺮﺩﺩ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩﻥ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﻣﺤﺼﻮﻻﺗﺘﺎﻥ، ﻗﺎﻧﻊ ﮐﻨﻴﺪ . ﻣﺜﻼﹰ ﺑﮕﻮﻳﻴﺪ: «ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻣﮑﻤﻠﻬﺎﻱ ﺧﻮﺭﺍﮐﻲ، ﺳﻄﺢ ﺍﻧﺮﮊﻱ ﻣﻦ ﺍﺯ ۲ ﺑﻪ ۱۰ ﺭﺳﻴﺪ. ﺍﻳﻦ ﻣﮑﻤﻠﻬﺎ، ﺗﻔﺎﻭﺕ ﭼﺸﻤﮕﻴﺮﻱ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﻦ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﮐﺮﺩﻩﺍﻧﺪ ».

«ﭘﻮﺳﺖ ﺷﻤﺎ ﻧﺮﻡﺗﺮ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ. ﺧﻮﺩﻡ ﺗﻔﺎﻭﺕ ﺭﺍ ﺗﻘﺮﻳﺒﺎﹰ ﺑﻼﻓﺎﺻﻠﻪ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻡ ﻭ ﺩﻭﺳﺘﺎﻧﻢ ﻫﻢ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ. ﺧﻴﻠﻴﻬﺎ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻣﻲﮔﻮﻳﻨﺪ ﭼﻘﺪﺭ ﺯﻳﺒﺎﺗﺮ ﺷﺪﻩﺍﻡ.»

«ﺑﻪ ﻣﺤﺾ ﺍﻳﻨﮑﻪ ﺭﻭﺷﻨﺶ ﮐﻨﻴﺪ، ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺷﻤﺎ ﻫﻮﺍﻱ ﺗﻤﻴﺰﺗﺮﻱ ﺍﺳﺘﻨﺸﺎﻕ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﮐﺮﺩ. ﺁﻟﺮﮊﻱ ﻫﻤﺴﺮ ﻣﻦ ﻳﮏ ﺷﺒﻪ ﺑﺮﻃﺮﻑ ﺷﺪ ».

« ﺑﭽﻪﻫﺎﻱ ﻣﻦ ﻣﺰﻩ ﺍﻳﻦ ﭘﻮﺩﺭﻫﺎ ﺭﺍ ﺧﻴﻠﻲ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﻣﻬﻢ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺷﻴﻤﻴﺎﻳﻲ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ. ﻳﮏ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﻭﺍﻗﻌﺎﹰ ﺑﺮﻧﺪﻩ ﺑﺮﻧﺪﻩ ﺍﺳﺖ».

«ﻭﻗﺘﻲ ﻣﻲ ﺑﻴﻨﻢ ﮐﻪ ﻫﺮ ﻭﻗﺖ ﻧﻴﺎﺯ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻢ، ﻳﮏ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﮔﻲ ﻳﺎ ﺷﻌﺒﻪﻱ ﺭﺳﻤﻲ ﻭ ﻗﺎﻧﻮﻧﻲ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ، ﺑﺎﺭ ﺯﻳﺎﺩﻱ ﺍﺯ ﺭﻭﻱ ﺩﻭﺷﻢ ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻪ ﻣﻲﺷﻮﺩ».

«ﻫﺰﻳﻨﻪ ﺗﻤﺎﺳﻬﺎﻱ ﺭﺍﻩ ﺩﻭﺭ ﻣﻦ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻗﺒﻞ، ﻧﺼﻒ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻫﻔﺘﻪﺍﻱ ۲۰ ﺩﻻﺭ ﺑﻪ ﻧﻔﻌﻢ ﺗﻤﺎﻡ  ﻣﻲﺷﻮﺩ ﻭ ﺩﻳﮕﺮ ﻧﮕﺮﺍﻥ ﻧﻴﺴﺘﻢ ﮐﻪ ﻣﮑﺎﻟﻤﻪﻫﺎﻳﻢ ﭼﻘﺪﺭ ﻃﻮﻝ ﻣﻲﮐﺸﻨﺪ ».

ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﻣﺤﺼﻮﻻﺗﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺭﻭﺵ ﻓﺮﻭﺵ «ﺑﺎﻻ ﺑﻪ ﭘﺎﻳﻴﻦ» ﺗﻘﻮﻳﺖ ﮐﻨﻴﺪ. ﺑﺎﻻ ﺭﻓﺘﻦ ﺍﺯ ﻳﮏ ﺷﻴﺐ، ﺳﺨﺖﺗﺮ ﺍﺯ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﺁﻣﺪﻥ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ. ﻓﺮﻭﺵ ﻫﻢ ﻫﻤﻴﻨﻄﻮﺭ ﺍﺳﺖ. ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺵ ﺑﺪﻳﻦ ﺷﮑﻞ ﺍﺳﺖ:

ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﭘﻴﺸﻨﻬﺎﺩ، ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﻣﺪﻝ ﻳﺎ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻫﻤﺎﻥ ﺍﻭﻝ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺑﺪﻫﻴﺪ. ﻭﻗﺘﻲ ﺑﻪ ﻣﺸﺘﺮﻱ ﺧﻮﺩ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﻲ ﺩﻫﻴﺪ ﮐﻪ ﺗﻮﺍﻥ ﺧﺮﻳﺪ ﺑﻬﺘﺮﻳﻨﻬﺎ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ، ﺩﺍﺭﻳﺪ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺗﺤﺴﻴﻦ ﻣﻲﮐﻨﻴﺪ. ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﺟﻤﻠﻪ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﻨﻴﺪ

 «ﺍﮔﺮ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ (ﻳﺎ ﺳﺮﻳﻊﺗﺮﻳﻦ) ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺭﺍ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ، ﺍﻳﻦ ﭘﻴﺸﻨﻬﺎﺩ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ». ﺍﮔﺮ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ ﺑﮕﻮﻳﻴﺪ «ﺍﮔﺮ ﺗﺮﺟﻴﺢ ﻣﻲ ﺩﻫﻴﺪ ﮐﻢﮐﻢ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﻨﻴﺪ، ﭘﻴﺸﻨﻬﺎﺩ ﻣﻲ ﺩﻫﻢ ﺑﺎ ﺍﻳﻨﻬﺎ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﻨﻴﺪ. ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﺍﮔﺮ ﻋﻼﻗﻪ ﻧﺸﺎﻥ ﻧﺪﺍﺩﻧﺪ ﺑﮕﻮﻳﻴﺪ «ﺑﺴﻴﺎﺭﻱ ﺍﺯ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﻌﺪﺍﹰ ﺍﺯ ﺍﻳﻨﻬﺎ ﻣﺼﺮﻑ ﻧﻤﻮﺩﻩﺍﻧﺪ ».

ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻟﺤﻈﻪ، ﺩﻳﮕﺮ ﺣﺮﻑ ﻧﺰﻧﻴﺪ. ﺳﮑﻮﺕ ﺑﻪ ﻣﺸﺘﺮﻱ ﺷﻤﺎ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ ﮐﻪ ﻓﮑﺮ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﺑﮕﻴﺮﺩ. ﺍﮔﺮ ﻭﻗﺘﻲ ﻣﺸﺘﺮﻱ ﺩﺍﺭﺩ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﻣﻲ ﮔﻴﺮﺩ، ﻓﺸﺎﺭ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﻳﺎ ﺣﺮﻑ ﺯﻳﺎﺩﻱ ﺑﺰﻧﻴﺪ، ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﻓﺮﻭﺵ ﺩﻭﺭ ﺷﻮﻳﺪ. ﺍﮔﺮ ﻣﺠﺒﻮﺭ ﺷﺪﻳﺪ ﮐﻪ ﻣﺸﺘﺮﻱ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺯﻭﺭ ﻣﺘﻘﺎﻋﺪ ﮐﻨﻴﺪ، ﻳﻌﻨﻲ ﮐﺎﺭﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭﺳﺖ ﺍﻧﺠﺎﻡ  ﻧﺪﺍﺩﻩﺍﻳﺪ.

۴- ﭘﻴﮕﻴﺮﻱ ﮐﻨﻴﺪ ﺗﺎ ﻣﺸﺘﺮﻳﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺭﺍﺿﻲ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺭﻳﺪ. ﻫﺮﮔﺰ ﺍﻳﻦ ﻭﺍﻗﻌﻴﺖ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻧﮑﻨﻴﺪ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ، ﻣﺸﺘﺮﻱ ﺩﺍﺋﻤﻲ ﻣﻲﺧﻮﺍﻫﻴﺪ. ﻣﻄﻤﺌﻦ ﺷﻮﻳﺪ ﮐﻪ ﻣﺸﺘﺮﻱ، ﺍﺯ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﺧﻮﺩ ﺭﺍﺿﻲ ﺍﺳﺖ، ﻫﺮ ﺗﺼﻤﻴﻤﻲﮐﻪ ﮔﺮﻓﺖ ﻓﺮﻗﻲ ﻧﻤﻲ ﮐﻨﺪ. ﻫﻤﻴﺸﻪ ﻗﻮﻝ ﺑﺪﻫﻴﺪ ﮐﻪ ﺑﻌﺪﺍﹰ ﺗﻤﺎﺱ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﭘﺮﺳﻴﺪ ﮐﻪ ﺁﻳﺎ ﺍﺯ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺭﺍﺿﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻳﺎ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺁﻳﻨﺪﻩ ﺑﺎﺧﺒﺮ ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﮐﺮﺩ. ﺧﻴﻠﻲ  ﺭﺍﺣﺖﺗﺮ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺍﻭﻝ ﺑﮕﻮﻳﻴﺪ «ﺣﺘﻤﺎﹰ ﺑﺎ ﺷﻤﺎ ﺗﻤﺎﺱ ﻣﻲ ﮔﻴﺮﻡ ﺗﺎ ﺑﺒﻴﻨﻢ ﺍﺯ ﻣﺤﺼﻮﻻﺗﺘﺎﻥ ﺭﺍﺿﻲ ﻫﺴﺘﻴﺪ» ﺗﺎ ﺍﻳﻨﮑﻪ ﺑﻌﺪﺍﹰ ﺗﻮﺿﻴﺢ ﺑﺪﻫﻴﺪ ﭼﺮﺍ ﺗﻤﺎﺱ ﮔﺮﻓﺘﻪﺍﻳﺪ. ﺍﮔﺮ ﻓﺮﻭﺷﻲ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻧﺪﺍﺩﻳﺪ بگویید «ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﺷﻤﺎ ﺍﺷﮑﺎﻟﻲ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﺎ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺗﻤﺎﺱ ﺧﻮﺍﻫﻢ ﺑﻮﺩ». ﺍﮔﺮ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﮐﻪ ﺗﻤﺎﺱ ﺑﮕﻴﺮﻳﺪ، ﺭﺍﺣﺖ ﺗﺮ ﻭ ﺑﺎ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﺑﻪ ﻧﻔﺲ ﺑﻴﺸﺘﺮﻱ ﺗﻤﺎﺱ ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﮔﺮﻓﺖ.

ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻱ ﻫﺮ ﻣﺸﺘﺮﻱ، ﻳﺎﺩﺩﺍﺷﺖ ﻣﺨﺘﺼﺮﻱ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺑﻨﻮﻳﺴﻴﺪ ﺗﺎ ﻫﺮ ﻭﻗﺖ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺗﻤﺎﺱ  ﻣﻲﮔﻴﺮﻳﺪ ﻣﺠﺒﻮﺭ ﻧﺸﻮﻳﺪ ﺑﻪ ﺣﺎﻓﻈﻪ ﺧﻮﺩ ﻓﺸﺎﺭ ﺑﻴﺎﻭﺭﻳﺪ. «ﺍﻣﺮﻭﺯ ﭼﻄﻮﺭﻳﺪ؟» ﺷﺮﻭﻉ ﺧﻮﺑﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﮔﻔﺘﮕﻮ ﺍﺳﺖ.

ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺷﻬﺎ ﺧﻴﻠﻲ ﮐﻠﹼﻲ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﻲ ﺭﺳﻨﺪ؟ ﭼﻮﻥ ﻫﻤﻴﻨﻄﻮﺭ ﻫﻢ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﻲ ﺷﺒﮑﻪﺍﻱ ﺍﻳﻨﮕﻮﻧﻪ ﮐﺎﺭ  ﻣﻲﮐﻨﺪ: ﻓﺮﻭﺵ ﻣﮑﺮﺭ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺑﺎﮐﻴﻔﻴﺖ ﻭ ﻳﺎ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﻋﺎﻟﻲ ﻭ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﺍﺩﺍﻣﻪﺩﺍﺭ.

 ﻭﻟﻲ ﺑﺎ ﻫﻤﻪ ﺍﻳﻦ ﺣﺮﻓﻬﺎ ﺑﺴﻴﺎﺭﻱ ﺍﺯ ﻣﺸﺎﻭﺭﺍﻥ ﻳﺎ ﺗﻮﺯﻳﻊﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﻭﻗﺘﻲ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻣﺸﺘﺮﻱ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻲﮔﻴﺮﻧﺪ،ﺁﻣﻮﺯﺷﻬﺎﻱ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﻧﮑﻪ ﻋﻼﻗﻪﻱ ﻧﺼﻔﻪ ﻭ ﻧﻴﻤﻪﻱ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺸﺘﺮﻱ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﻲﺩﻫﻨﺪ ﻧﺎﮔﻬﺎﻥ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺭﮔﺒﺎﺭ ﺟﻤﻼﺕ ﻓﺮﻭﺵ ﻣﻲﺑﻨﺪﻧﺪ. ﻭﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﻱ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺁﻧﻬﺎ!

ﮐﺎﺭﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭﺳﺖ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺑﺪﻫﻴﺪ. ﺑﻪﺯﻭﺩﻱ ﻣﻲﺑﻴﻨﻴﺪ ﮐﻪ ﻣﻬﺎﺭﺗﻬﺎ ﻭ ﺣﺮﻓﻪ ﺍﻱﮔﺮﻱ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﻓﺮﻭﺷﺘﺎﻥ ﺧﻮﺩﻧﻤﺎﻳﻲ ﺧﻮﺍﻫﺪ کرﺩ.

 

  • گلوگاه اینترنتی ارسال لیست بیمه (1)