درگاه پرداخت بانک موسیقی

آیا سایت موسیقی دارید و به درگاه پرداخت نیاز دارید؟

آیا سایت موزیک ، دانلود موزیک دارید و به درگاه پرداخت بانکی نیاز دارید؟

آیا میخواهید اشتراک VIP از مشترکین یا کاربران سایت خویش دریافت کنید و به درگاه پرداخت نیاز دارید؟

آیا میخواهید پول بلیت کنسرت موسیقی گروه موسیقی خود را اینترنتی دریافت کنید؟

آیا اطلاع دارید که امکان ارایه درگاه پرداخت ePayBank.ir برای اساتید موسیقی فراهم هست؟

در صورتیکه استاد موسیقی هستید میتوانید درگاه پرداخت بانکی از ePayBank.ir داشته باشید

اگر آموزشگاه موسیقی دارید میتوانید درگاه پرداخت بانکی برای آموزشگاه خود داشته باشید.

اگر هنرجوی موسیقی هستید یا دانشجوی هنرهای زیبا میتوانید برای اجراهای موسیقی خود یا قطعات نت موسیقی خود بازای دانلود قطعات یا آهنگ های ساخته شده خود درگاه بانکی از درگاه پرداخت ePayBank.ir داشته باشید

در صورتیکه وبلاگی دارید که در زمینه موزیک ، موسیقی ، دانلود اهنگ و ترانه فعالیت می کند میتوانید درگاه پرداخت بانکی برای دانلود فایلهای زیرنویس موسیقی فیلم داشته باشید.

ارایه درگاه پرداخت برای آهنگسازان ، فیلمبرداران ، کارگردان ها و هنرمندان تئاتر و سینما کشور

با عضویت در درگاه پرداخت ePayBank.ir، درگاه بانکی خواهید داشت (:موسیقی در خدمت فیلم یا فیلم در خدمت موسیقی؟

به واقع در بابا اهنگسازی برای فیلم، مسئله ای اساسی این است که موسیقی باید در خدمت فیلم باشد یا فیلم در خدمت موسیقی؟

با نگاهی به تاریخ سینما در می یابیم که فیلم های صامت و پس از آن گاهی فیلمسازان، از سر ذوق شخصی آهنگ هایی برای بخشهای مختلف فیلم خود انتخاب می کردند که به غنای تصاویر بیفزایند و موسیقی کمکی برای برانگیختن احساسات تماشاگر باشد. پس از این دوره بود که با ورود سینما به دوران صدا و موسیقی فیلمسازان دقت بیش تری در انتخاب آهنگ های کلاسیک به خرج دادند و کار به جایی رسید که به سفارش برای ساخت اهنگ رسیدند. در واقع فیلمسازان به این فکر رسیدند برای ان که قدرت تاثیر و ایجاد باور در مخاطب داشته باشند باید اهنگسازی برای پلان ها و سکانس های مختلف آنها آهنگ مخصوصی به خود بسازد تا حس صحنه به درستی به مخاطب القا شود. برای این منظور حساسیت کارگردان ها در انتخاب اهنگساز، روز به روز بیشتر شد. از سویی دیگر آهنگسازان در ابتدا به این امر می اندیشیدند که چگونه تصاویر را با موسیقی پر کنند ولی رفته رفته کار به جایی رسید که دغدغه های آنها این گردید که تصاویر را با چه نوع موسیقی همراه کنند و این ادامه یافتتا اینکه برخی از آهنگسازان فیلم با تلاش و ظرایف واقعی این حرفه در سینما دست یافتند اما عده یی از آهنگسازان هنوز به مانند دوران صامت سینما، تصاویر را پر می کنند بدون ان که موسیقی هماهنگی لازم با کیفیت اتفاقی که در حال وقوع است، داشته باشد و یا در تقویت حس ان صحنه کمکی بنماید.

بسته به سلیقه کارگردان، آهنگسازان فیلم سبک های مختلفی در نواختن موسیقی برای فیلم ارایه کردند. برخی از کارگردان ها ظرافت های خاص از موسیقی میخواهند و برخی دیگر موسیقی در درام قصه هایشان نقش اساسی ندارد.

امضای آهنگساز

در این راستا برخی سازندگان موسیقی برای فیلم، دارای سبک و روش خاصی در اهنگسازی شدند. آنها با الهام از قصه و درک ذهنی موقعیت های گوناگون درام، آهنگی برای هر سکانس و پلان می سازند که تقویت کننده باور در مخاطب باشد در عین حال که موسیقی جدا از فیلم شنیده نشود، به عبارت دیگر این دسته از اهنگسازان کسانی هستند که به طور خودآگاه و ناخوداگاه، تلاش می کنند موسیقی در بطن شخصیت پردازی قصه و حادثه بنشیند و جدا از آن شنیده نشود. در واقع بسیاری از کارگردان ها نیز امروزه می پسندند موسیقی این گونه در خدمت فیلمشان باشد.

این سبکی است که به طور مثال در ایران مرحوم باک بیات در سینمای بعد از انقلاب نمونه شاخص آن است. موسیقی بیات در فیلم ها به جای افکت ( صدای سحنه ) می نشست و حس صحنه و عمل شخصیت ها را رنگ پردازی کرده و در خدمت، هدف غایی فیلمساز قرار می گرفت . بیات آنگاه که برای مجموعه تلویزیونی  << ولایت عشق >> موسیقی ساخت به بسیاری از همکاران خود یاد داد ترکیب ترانه و موسیقی میتواند چه کیفیت مطلوبی داشته باشد. البته هستند آهنگسازان زیادی که در سینمای امروز ایران، به حجم موسیقی در فیلم ها بیشتر می اندیشند تا تناسب آن با فیلم این نوع موسیقی معمولا با حال و هوای فیلم هماهنگ نیست و در بسیاری از مواقع مزاحم تماشاگر برای دیدن فیلم است و با اجزای فیلم هارمونی ندارد. به عبارت دیگر آنها تصور می کنند برای ان که یک فیلم بر مخاطب تاثیرگذار باشد باید حجم فراوانی از موسیقی را در لا به لای تصاویر یک فیلم داستانی گنجاند و خیال باطل دارند که تنوع و ترکیب پرحجم موسیقی میتواند بر شدت حس و ارتباط مخاطب با فیلم بیفزاید. این دسته بر این باورند که فیلم ها باید در خدمت موسیقی باشند و فیلم را محملی برای اجرای یک کنسرت تصویری می یابند.

موسیقی و مخاطب

در سینمای امروز دنیا هر فیلمی سطح سلیقه ی مخاطب را پایین تر بیاورد واجد موسیقی پرحجم تر و کلیشه ای تر است. خوشبختانه اکنون تعداد آهنگسازانی که به درک مناسب اهنگسازی برای فیلم ها رسیده اند در ایران کم نیست اما تا نقطه آرمانی و رسیدن به حد هماهنگی مطلوب و کامل با فیلم فاصله دارند.

افراد بسیاری بوده و هستند که در موسیقی تحصیلات آکادمیک داشته و در عالی ترین مراتب دانشگاهی تدریس می کنند اما ان گاه که موسیقی برای فیلم نواخته اند ( به عنوان آهنگشاز فیلم ) موسیقی شان در خدمت فیلم نبوده یا چنگی به دل نزده است. در واقع این به معنی آن نیست که ایشان سواد کافی برای این کار نداشته اند، مفهوم این است که اهنگسازی برای فیلم نیاز به شعوری بالا و درکی متقابل از سینما دارد . در واقع اهنگساز برای ان که در سینما به کمال مطلوب برسد باید با شناخت کامل و تجربی از کار سینما و فیلمسازان و تجزیه و تحلیل اهنگهای مختلف در فیلم های گوناگون به سراغ ساختن موسیقی برای فیلم ها بشتابد و در این راه هر چه خود را به زاویه نگاه نوسینده و کارگردان نزدیک تر کند، اثرش بیشتر ارزش و منزلت خواهد یافت. برخی از اهنگسازان گمان می کنند برای ان که شخصیت مستقل و روش خاصی برای خود در سینما بیابند باید موسیقی که برای فیلم ها می سازند دارای روحی مستقل و ابعاد زیبایی شناختی خاص از منظر اهالی موسیقی باشد تا برخود ببالند که اثرشان ویژه است، در حالی که موسیقی در کنار دیده شدن تصاویر و روایت قصه شنیده می شود و اگر تماما در خدمت ساختار روایی فیلم و شخصیت پردازی هانباشد به هیچ وجه اثر موفقی نخواهد داشت نه تنها شنیده نخواهد شد بلکه مزاحم ارتباط با مخاطب نیز خواهد گشت.

ارائه درگاه پرداخت بانکی ePayBank.ir سادگی عضویت و ثبت نام در درگاه پرداخت

  • مسویقی بی کلام (1)