چرخ را دوباره اختراع نکن

 ﭼﺮﺥ ﺭﺍ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺍﺧﺘﺮﺍﻉ ﻧﮑﻦ

ﻭﻗﺘﻲ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩ ﻣﺸﺎﻭﺭ ﻣﺴﺘﻘﻞ ﺭﺍ ﺍﻣﻀﺎ ﮐﺮﺩﻳﺪ ﺗﺎ ﮐﺎﺭ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﺁﻏﺎﺯ ﮐﻨﻴﺪ ﺷﺎﻳﺪ ﺷﻨﻴﺪﻳﺪ ﮐﻪ ﮔﻔﺘﻨﺪ «ﺷﻤﺎ ﺑﺮﺍﻱ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﻭﺍﺭﺩ ﺍﻳﻦ ﺣﺮﻓﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﻳﺪ ﻭﻟﻲ ﺗﻨﻬﺎ ﻧﻴﺴﺘﻴﺪ». ﺍﻳﻦ ﺟﻤﻠﻪ، ﺑﻪ ﺧﻮﺑﻲ ﻣﻘﺼﻮﺩ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﻲ  ﺷﺒﮑﻪﺍﻱ ﺭﺍ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ.

بازاریابی شبکه ای موفق تنها با درج آگهی خدمات خود در MyCityAd.ir امکانپذیر هست.

ارایه درگاه پرداخت برای سایتهایی که در زمینه همکاری در فروش فعال هستند امکانپذیرست.

 

ﺑﺎ ﺍﻳﻨﮑﻪ ﺷﻤﺎ ۱۰۰٪ ﻣﺴﺌﻮﻝ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺪﻫﺎﻱ ﺯﻧﺪﮔﻴﺘﺎﻥ ﻫﺴﺘﻴﺪ ﻭﻟﻲ ﺷﺮﮐﺘﻲ ﺭﺍ ﺑﻪﻋﻨﻮﺍﻥ ﺷﺮﻳﮏ ﮐﺎﺭﻱ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﮐﺮﺩﻩﺍﻳﺪ.

ﺩﻟﻴﻠﺘﺎﻥ ﻫﺮﭼﻪ ﺑﺎﺷﺪ – ﻋﺎﺷﻖ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺷﺪﻩﺍﻳﺪ، ﺍﺯ ﻃﺮﺡ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﺧﻮﺷﺘﺎﻥ ﺁﻣﺪﻩ ﻳﺎ ﮐﺴﻲ ﻳﮏ ﻓﺮﺻﺖﻋﺎﻟﻲ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﭘﻴﺸﻨﻬﺎﺩ ﺩﺍﺩﻩ – ﺣﺎﻻ ﺷﺮﺍﮐﺖ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪﻱ ﺑﺎ ﺷﺮﮐﺖ ﺧﻮﺩ ﺩﺍﺭﻳﺪ.

ﺑﺮﻋﮑﺲ ﺑﺴﻴﺎﺭﻱ ﺍﺯ ﺻﺎﺣﺐﮐﺎﺭﺍﻥ ﮐﻪ ﺗﺎ ﺧﺮﺧﺮﻩ ﺯﻳﺮ ﻗﺮﺽ ﻣﻲ ﺭﻭﻧﺪ ﺗﺎ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﺍﻭﻟﻴﻪﺍﻱ ﺭﺍ ﺟﻮﺭ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺟﺎﻥ ﻣﻲﮐﻨﻨﺪ ﺗﺎ ﮐﺎﺭﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﺭﺍﻩ ﺑﻴﻨﺪﺍﺯﻧﺪ، ﺷﻤﺎ ﺷﺮﻳﮑﻲ ﺩﺍﺭﻳﺪ ﮐﻪ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﻱ ﻫﻨﮕﻔﺘﺶ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭ ﺷﻤﺎﺳﺖ. ﺷﻤﺎ ﮐﺴﺐ ﻭ ﮐﺎﺭ ﮐﻮﭼﮑﻲ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪﻱ ﻳﮏ ﺷﺮﮐﺖ ﺑﺰﺭﮒ ﺍﺩﺍﺭﻩ ﻣﻲﮐﻨﻴﺪ. ﭘﺲ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺍﻣﮑﺎﻧﺎﺗﻲ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭ ﺷﻤﺎ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﻣﻲﺷﻮﺩ، ﺳﻮﺩ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺣﺪﺍﮐﺜﺮ ﺑﺮﺳﺎﻧﻴﺪ. ﺷﻤﺎ ﻓﻘﻂ ﺑﺮﺍﻱ ﭼﻴﺰﻫﺎﻳﻲ ﮐﻪ ﻧﻴﺎﺯ ﺩﺍﺭﻳﺪ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﻣﻲﮐﻨﻴﺪ ﭘﺲ ﻣﺘﻀﺮﺭ ﻧﻤﻲﺷﻮﻳﺪ.

ﺁﻳﻨﺪﻩ ﺷﻤﺎ ﻭ ﺷﺮﮐﺖِ ﺷﺮﻳﮏ ﺷﻤﺎ ﺑﺎ ﻳﮑﺪﻳﮕﺮ ﮔﺮﻩ ﺧﻮﺭﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﻫﺮﭼﻪ ﺷﻤﺎ ﻣﻮﻓﻖﺗﺮ ﺑﺎﺷﻴﺪ، ﺷﺮﮐﺖ ﺷﻤﺎ ﻣﻮﻓﻖﺗﺮ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ. ﺷﺮﮐﺖ، ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻫﺪ.

 ﺧﻴﻠﻲ ﻣﻬﻢ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﺮ ﺩﻭ ﻃﺮﻑ، ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺧﻮﺑﻲ ﺭﺍ ﺷﮑﻞ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﺣﻔﻆ ﮐﻨﻨﺪ. ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﻲ ﺑﺮﻣﺒﻨﺎﻱ ﺩﺭﮎ ﻣﺘﻘﺎﺑﻞ، ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ، ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﻭ ﻭﻓﺎﺩﺍﺭﻱ.

ﻓﺮﻫﻨﮓ، ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ، ﻃﺮﺡ ﭘﺎﺩﺍﺵ، ﺳﺎﺑﻘﻪ ﻭ ﺍﻟﮕﻮﻫﺎﻱ ﺍﻧﺴﺎﻧﻲ ﻫﺮ ﺷﺮﮐﺖ، ﻣﻨﺤﺼﺮ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺵ ﺍﺳﺖ.

ﻫﻤﻪ ﺍﻟﮕﻮﻫﺎ (ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﻮﻓﻖ) ﻣﺪﺍﺭﮎ ﺯﻧﺪﻩﺍﻱ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﺩﺭﺳﺖ ﺍﻳﻦ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺭﺍ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﻲ ﺩﻫﻨﺪ. ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﺭﻭﺯ ﺍﻭﻝ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺩﺳﺘﺮﺳﻲ ﺩﺍﺭﻳﺪ. ﺍﻳﻦ ﻣﺰﻳﺖ ﺭﺍ ﺩﻭ ﺩﺳﺘﻲ ﺑﭽﺴﺒﻴﺪ.

ﺷﺎﻳﺪ ﺍﺯ ﻫﺮ ﮐﺎﺭﻱ ﮐﻪ ﺷﺮﮐﺖِ ﺷﺮﻳﮑﺘﺎﻥ ﻣﻲ ﮐﻨﺪ ﺧﻮﺷﺘﺎﻥ ﻧﻴﺎﻳﺪ. ﻳﺎﺩﺗﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺷﺮﮐﺖ، ﺑﺎ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺯﻳﺎﺩﻱ ﻣﺸﺎﻭﺭ ﺩﻳﮕﺮ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺷﻤﺎ ﺷﺮﻳﮏ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﺮ ﮐﺪﺍﻡ، ﺍﻫﺪﺍﻑ ﻭ ﺷﺮﺍﻳﻂ ﻣﺨﺘﻠﻔﻲ ﺩﺍﺭﻧﺪ. ﻣﻨﻄﻘﻲ ﻧﻴﺴﺖ ﮐﻪ ﺗﻮﻗﻊ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﻫﺮ ﮐﺎﺭﻱ ﮐﻪ ﺷﺮﮐﺖ ﻣﻲﮐﻨﺪ ﺩﺭ ﺭﺍﺳﺘﺎﻱ ﻧﻴﺎﺯﻫﺎﻱ ﺧﺎﺹ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﺷﺪ.

ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻫﺮ ﺣﺮﻓﻪﻱ ﺩﻳﮕﺮﻱ، ﺍﺷﺘﺒﺎﻫﺎﺕ ﮔﻬﮕﺎﻩ ﺭﺥ ﻣﻲﺩﻫﻨﺪ. ﺍﺷﺘﺒﺎﻫﺎﺕ، ﻋﻤﺪﻱ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ (ﺍﺣﺘﻤﺎﻻﹰ ﺷﻤﺎ ﻫﻢ ﺧﻄﺎ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﮐﺮﺩ). ﺑﻪ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺧﻮﺩ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ. ﻟﻐﺰﺷﻬﺎ، ﻣﺄﻳﻮﺱﮐﻨﻨﺪﻩ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭﻟﻲ ﺗﺎ ﺁﺧﺮ ﺩﻧﻴﺎ ﺩﻭﺍﻡ ﻧﻤﻲﺁﻭﺭﻧﺪ ﻣﮕﺮ ﺍﻳﻨﮑﻪ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺑﺨﻮﺍﻫﻴﺪ ﭼﻨﻴﻦ ﺑﺸﻮﺩ.

ﻣﺜﻼﹰ ﺗﻤﺎﻡ ﺷﺪﻥ ﻧﺎﮔﻬﺎﻧﻲ ﻳﮏ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﻣﺤﺒﻮﺏ، ﺩﺭﺩﺳﺮﺳﺎﺯ ﺍﺳﺖ ﻭﻟﻲ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻓﺮﺻﺘﻲ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻣﻲﮐﻨﺪ

ﮐﻪ ﻓﺮﻭﺵ ﺯﻳﺎﺩِ ﺍﻳﻦ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﻮﻕ ﻭ ﮐﺮﻧﺎ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺑﮕﻮﻳﻴﺪ ﮐﻪ ﺩﻓﻌﻪ ﺑﻌﺪ، ﻳﮑﻲﺑﻴﺸﺘﺮ ﺑﺨﺮﻧﺪ ﻳﺎ ﺑﻪ ﻣﺤﺾ ﺍﻋﻼﻡ ﻣﻮﺟﻮﺩﻱ ﺁﻥ ﮐﺎﻻ ﺩﺭ ﺍﻧﺒﺎﺭ، ﺳﺮﻳﻌﺘﺮ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺑﻪ ﺧﺮﻳﺪ کند .ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺩﺭ ﻧﻈﺮﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﮐﻪ ﻭﻗﺘﻲ ﺗﺒﻠﻴﻎ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﻣﺤﺒﻮﺏ ﻭ ﻳﺎ ﺟﺪﻳﺪ ﺷﺮﻭﻉ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ، ﻏﺎﻟﺒﺎﹰ ﺣﺠﻢ ﻓﺮﻭﺵ ﺷﺮﮐﺖ ﺍﺯ ﭘﻴﺶ ﺑﻴﻨﻲﻫﺎ ﻓﺮﺍﺗﺮ ﻣﻲﺭﻭﺩ.

ﺑﺎ ﮐﺴﻲ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺟﺬﺏ ﺷﺮﮐﺖ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ (ﺣﺎﻣﻲ ﺧﻮﺩ) ﻭ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﮐﻪ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺟﺬﺏ ﮐﺮﺩﻩﺍﻧﺪﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺧﻮﺑﻲ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ ﮐﻨﻴﺪ. ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺍﻧﺶ ﻭ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻱ ﺍﺭﺯﺷﻤﻨﺪﻱ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﮐﻪ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﺗﻌﻠﻴﻢ ﻭ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺑﺎ ﺷﻤﺎ ﺩﺭﻣﻴﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﮔﺬﺍﺷﺖ. ﺁﻧﻬﺎ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻣﻲﺧﻮﺍﻫﻨﺪ . ﻫﺮﭼﻪ ﺷﻤﺎ ﻣﻮﻓﻖ ﺗﺮ ﺑﺎﺷﻴﺪ، ﺁﻧﻬﺎ ﻣﻮﻓﻖ ﺗﺮ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ. ﺑﻴﺎﻣﻮﺯﻳﺪ ﮐﻪ ﺗﻔﺎﻭﺗﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﭙﺬﻳﺮﻳﺪ ﻭ ﻗﻀﺎﻭﺕ ﻧﮑﻨﻴﺪ ﺗﺎ ﺑﺘﻮﺍﻧﻴﺪ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺧﻮﺑﻲ ﺑﺎ ﺷﺨﺼﻴﺘﻬﺎﻱ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ ﮐﻨﻴﺪ.

ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﻣﻬﻤﺘﺮ، ﺳﻌﻲ ﻧﮑﻨﻴﺪ ﭼﺮﺥ ﺭﺍ ﺩﻭﺑﺎﺭ ﺍﺧﺘﺮﺍﻉ ﮐﻨﻴﺪ. ﺑﺎ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺷﺮﮐﺖِ ﺷﺮﻳﮏ ﺧﻮﺩ ﺧﻮ ﺑﮕﻴﺮﻳﺪ. ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﻣﻔﻴﺪ ﺑﻮﺩﻩ ﭘﺲ ﺑﻪ ﺩﺭﺩ ﺷﻤﺎ ﻫﻢ ﻣﻲ ﺧﻮﺭﺩ. ﺁﻧﺮﺍ ﺑﻴﺎﻣﻮﺯﻳﺪ، ﺍﺯ ﺁﻥ ﭘﻲ ﺭﻭﻱ ﮐﻨﻴﺪ ﻭ ﺑﺎ ﻣﺜﺎﻝ ﻭ ﺗﻤﺮﻳﻦ، ﺁﻧﺮﺍ ﺗﮑﺜﻴﺮ ﻧﻤﺎﻳﻴﺪ.

ﻭﻗﺘﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺟﺪﻳﺪ ﻫﺪﺭ ﻧﺪﻫﻴﺪ. ﻧﻮﺍﺑﻐﻲ ﺩﺭ ﺷﺮﮐﺖ ﻳﺎ ﺩﺭ ﺑﻴﻦ ﺭﺍﻫﺒﺮﺍﻥ ﺷﺮﮐﺖ ﺷﻤﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﻳﻦ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻳﺘﺎﻥ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﻲﺩﻫﻨﺪ -ﺁﻥ ﻫﻢ ﻣﻌﻤﻮﻻﹰ ﺑﻪﻃﻮﺭ ﺭﺍﻳﮕﺎﻥ! ﻫﺮﭼﻪ ﻭﻗﺘﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺩﺭ ﺧﻂ ﻣﻘﺪﻡ ﮐﺎﺭﺗﺎﻥ ﺻﺮﻑ ﮐﻨﻴﺪ ﺭﺗﺒﻪ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺳﺮﻋﺘﻲ ﺑﻴﺸﺘﺮﻱ ﭘﺸﺖ ﺳﺮ ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﮔﺬﺍﺷﺖ. ﺧﻂ ﻣﻘﺪﻡ ﻳﻌﻨﻲ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﻲ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﻭ ﻣﻌﺮﻓﻲ ﻓﺮﺻﺖ ﮐﺎﺭﻳﺘﺎﻥ ﺑﺎ ﺭﻭﺵ ﻓﺮﺩ ﺑﻪ ﻓﺮﺩ، ﭼﻬﺮﻩ ﺑﻪ ﭼﻬﺮﻩ، ﺑﺎ ﺗﻠﻔﻦ ﻭ ﻳﺎ ﺍﻳﻤﻴﻞ. ﻓﻌﺎﻟﻴﺘﻬﺎﻳﻲ ﮐﻪ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﺟﺬﺏ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺟﺪﻳﺪ، ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻼﻗﺎﺕ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻳﺎ ﻓﺮﻭﺵ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﻧﻤﻲﺷﻮﻧﺪ، ﻭﻗﺖ ﺗﻠﻒ ﮐﺮﺩﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ.

ﻫﺪﻑ ﺷﻤﺎ ﻫﺮ ﻗﺪﺭ ﻫﻢ ﺑﻠﻨﺪ ﭘﺮﻭﺍﺯﺍﻧﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺪﺍﻧﻴﺪ ﮐﻪ ﮐﺴﺐ ﻭ ﮐﺎﺭﺗﺎﻥ ﺑﺎ ﺗﮏﺗﮏ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻓﻌﺎﻟﻲ ﮐﻪ  ﺑﻪﻃﻮﺭ ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ ﻳﺎ ﻏﻴﺮﻣﺴﺘﻘﻴﻢ ﺟﺬﺏ ﻣﻲ ﮐﻨﻴﺪ ﺷﮑﻞ ﻣﻲ ﮔﻴﺮﺩ. ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭ ﮐﻪ ﻗﺒﻼﹰ ﮔﻔﺘﻢ، ﮐﻠﻴﺪ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ، ﺗﮑﺜﻴﺮ ﺍﺳﺖ. ﺍﮔﺮ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﺑﮕﻴﺮﻳﺪ ﮐﻪ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺭﻭﺷﻲ ﻏﻴﺮ ﻣﻌﻤﻮﻝ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺑﺪﻫﻴﺪ، ﺍﻳﻦ ﺣﺮﻓﻪ ﺭﺍ ﭘﻴﭽﻴﺪﻩ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻭ ﺍﻓﺮﺍﺩﻱ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺟﺬﺏ ﮐﺮﺩﻩﺍﻳﺪ، ﮔﻴﺞ ﻣﻲ ﮐﻨﻴﺪ. ﺗﺼﻮﺭ ﮐﻨﻴﺪ ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﮔﺮﻭﻩ ﺷﻤﺎ، ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺧﺎﺹ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﻃﺮﺍﺣﻲ ﺑﮑﻨﻨﺪ. ﻋﺠﺐ ﻫﺮﺝ ﻭ ﻣﺮﺟﻲ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ. ﺳﺮﺩﺭﮔﻤﻲ ﺑﻪ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﻧﻤﻲ ﺍﻧﺠﺎﻣﺪ. ﺍﻏﺬﻳﻪ ﻓﺮﻭﺷﻴﻬﺎﻱ ﻣﮏﺩﻭﻧﺎﻟﺪ ﻳﮏ ﻣﺜﺎﻝ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ. ﻳﮏ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﮐﻪ ۱۷۰۰۰ ﺑﺎﺭ ﺩﺭ ﺁﻣﺮﻳﮑﺎ ﻭ ۲۶۰۰۰ ﺑﺎﺭ ﺩﺭ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﺩﻧﻴﺎ ﺗﮑﺜﻴﺮ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻗﻬﻮﻩ ﺍﺳﺘﺎﺭﺑﺎﮐﺲ ﻳﺎ ﺑﺎﺷﮕﺎﻫﻬﺎﻱ ﮐﻮﺭﻭﺯ ﺍﺯ ﻫﻤﻴﻦ ﺩﺳﺘﻪﺍﻧﺪ.