نیازمندیهای امنیتی درگاه پرداخت

سایتهای پرداخت الکترونیک همچون بانک سامان ( acuirer.samanepay.com و samanepay.com ) دارای گواهینامه های امنیتی معتبر بوده و ارتباط خریدار با پرداخت الکترونیک سامان، همچنین فروشنده با پرداخت الکترونیک بانک سامان – بانک شهر – بانک صادرات – بانک ملی – بانک پاسارگاد – بانک رفاه – بانک سینا- بانک ملت – بانک تجارت – بانک سپه – بانک پارسیان میتواند در بستر SSL انجام شود. این آماده سازی از قبل توسط پرداخت الکترونیک انجام میگیرد تا تراکنش در بستر امن صورت پذیرد. اگر فروشنده نیز دارای گواهینامه معتبری باشد، ارتباط بین خریدار و فروشنده نیز در بستر SSL و بصورت امن خواهد بود. اینکه فروشنده دارای گواهینامه معتبر باشد ، اجباری نیست ، بلکه بهتر هست اینگونه باشد.
نیازمندی امنیتی دیگر این است که فروشنده از هیچ کدام از اطلاعات مالی خریدار ( مانند مشخصات کارت ، کلمه رمز کارت ، میزان موجودی و …. ) مطلع نشود. به همین خاطر فروشنده از خریدار هیچ نوع اطلاعات مالی و بانکی دریافت نمی کند و تمامی این اطلاعات توسط خریدار در سایت پرداخت الکترونیک بفرض بانک سامان  وارد می شود.
نیازمندی امنیتی دیگر این است که فقط فروشندگان مجاز قادر باشند که درخواست تایید یک تراکنش را صادر کنند. این امر با قراردادن یک فایروال جلوی ماشین گردآورنده Acquirer محقق شده است و آدرس IP فروشنده باید به پرداخت الکترونیک  و درگاه پرداخت بانک داده شود تا اجازه دسترسی برای آن صادر شود.

کلمه رمزی به فروشنده داده میشود. این کلمه رمز در هنگام راه اندازی فروشنده برای بار اول از طرف پردداخت الکترونیک سامان به فروشنده داده و جهت مشاهده تراکنش ها در وب سایت گزارش دهی پرداخت الکترونیک بانک سامان مورد استفاده دارد.

موفق و پایدار باشید

درگاه پرداخت 

  • کد ایران گیت (37)
  • دریافت کد ایران گیت (26)
  • کد فعال سازی ایران گیت (22)
  • خرید کد ایران گیت (11)